تجربه دمای بالای 35 درجه تا زیر 10 درجه سانتیگراد در کمتر از یک ساعت

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: این استان از نظر اقلیمی جزء استان‎های نادر است به طوری که در فاصله زمانی یک ساعته می‎توانید دمای بالای 35 درجه سانتیگراد و زیر 10 درجه سانتیگراد را تجربه کنید.

به گزارش  زرین نامه؛ اسماعیل مهاجر در نشست خبری «همایش ملی مهر غدیر» که با محور وحدت اقوام، مذاهب و مدیریت بحران آب در استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: گلستان از نظر محیط زیستی از حساسیت بالایی برخوردار است و باید توجه ویژه‎ای به آن شود.

وی همچنین گلستان را سرزمین اقوام مختلف دانست و تصریح کرد: با وجود نماینده ولی فقیه در استان گلستان اقوام استان گلستان در کنار یکدیگر با وحدت زندگی می‎کنند و امیدواریم این هماهنگی به توسعه پایدار ختم شود و بتوانیم از آن برای رفع مشکلات استان بکارگیری کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان با بیان اینکه استان گلستان پیشگام وحدت کشور است، افزود: استان گلستان به لحاظ طبیعی یک ایران در مقیاس کوچک است.

گلستان از نظر اقلیمی جزء استان‎های نادر

مهاجر با بیان اینکه مناطق استپی، کوه، دشت، جنگل، مرتع، کویر و دریا در مقیاس 20 هزار کیلومتر مربع در استان گلستان وجود دارد، گفت: استان گلستان از نظر اقلیمی جزء استان‎های نادر است به طوری که در فاصله زمانی یک ساعته می‎توانید دمای بالای 35 درجه و زیر 10 درجه سانتیگراد را تجربه کنید.

این مسئول با بیان اینکه گونه‎های متنوع گیاهی و جانوری در گلستان وجود دارد، ابراز داشت: استان گلستان روزگاری مرکز تولید خاویاری بود، اما به دلیل شکار و مصرف بی‎رویه خاویار و ماهی خاویاری این گونه کاهش پیدا کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان افزود: استان گلستان از نظر محیط زیستی در کشور از حساسیت بالایی برخوردار است و باید با توجه به تنوع زیست محیطی توجه ویژه‎ای به آن شود.

مهاجر به پارک ملی گلستان اشاره کرد و گفت: وجود 150 قلاده پلنگ در استان گلستان انواع و اقسام حیوانات حلال گوشت و وجود تنوع گیاهی در گلستان از جمله ظرفیت‎های زیست محیطی این استان است./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه