آل سعود در اداره حج بی کفایت است/ سازمان حقوق بشر بررسی کند+ تصویر

خانواده دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول در تجمعی اعتراض آمیزی، وقوع حادثه مصیبت بار سرزمین مکه توسط آل سعود را محکوم کرده و پیگیری این موضوع را از سازمان ملل خواستار شدند.

به گزارش زرین نامه؛ هیات رئیسه، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول با اجتماع در مسجد الزهراء این دانشگاه، با سردادن شعارهای «مرگ بر آل‌سعود»، «مرگ برآمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» بی‌کفایتی رژیم آل‌سعود در مدیریت مناسک حج و حفظ امنیت زائران سرزمین وحی را محکوم کردند.

سجاد خلف مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول ظهر امروز در حاشیه این مراسم که به همت بسیج دانشجویی این واحد برگزار شده بود، در گفتگو با خبرگار ما ضمن عرض تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه جانسوز منا، مناسک حج را سرمایه بزرگ جهان اسلام دانست و اظهار کرد: اتفاقات پی در پی امسال در مناسک حج نشان می دهد دولت عربستان توان و لیاقت مدیریت امور حج در سرزمین وحی را ندارند و باید از مدیریت آن استعفا دهد.

وی با تاکید بر اینکه دولت عربستان باید بخاطر وقوع این حوادث ناگوار از جهان اسلام عذرخواهی کند، تصریح کرد: وقوع این حوادث که هزاران مسلمان بی گناه را به کام مرگ کشید، اتفاقی نبوده و قطعاً اهداف شومی پشت پرده آن است که خورشید پشت ابر نمانده و به زودی رسوا خواهند شد.

مسئول بسیج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول اذعان داشت: ما دانشجویان این واحد دانشگاهی همدل و همزبان با سایر مسلمانان کشور و جهان این بی مبالاتی و بی کفایتی آل سعود را محکوم کرده و خواستار رسیدگی سازمان بین المللی حقوق بشر به این حادثه هولناک هستیم.

در پایان این اجتماع اعتراض آمیز بیانیه ای از سوی خانواده دانشگاهی واحد علی آبادکتول قرائت شد که در آن آمده است:

«حج میعاد گاه حضور گسترده امت مسلمان جهان برای دست یافتن به هویت راستین و منش والای الهی در معبد عشق و میقات عرفان و شعور است و طبیعی است با رسیدن ماه ذی حجه حضور زائران برای انجام این فرضیه الهی باید در سایه امنیت باشد و وظیفه اجرای این مهم به عهده حکومت میزبان است . صحبت از حکومتی است که تنها نامی از اسلام و مسلمانی را با خود به یدک می کشد و در عمل هیچ بویی از اسلام نبرده است.

در ادامه این بیانه آمده است : از دولت جمهوری اسلامی ایران نیز در خواست می کنیم با جدیت تمام فاجعه انسانی در سرزمین وحی را پیگیری کند و در مقابل بهانه جویی های آل سعود مراسم با شکوه اربعین را یاد آوری کند که با وجود بیش از 20 میلیون نفرزائر در کشور جنگ زده امنیت زائران چگونه مدیریت شد

ما دانشجویان استان گلستان ضمن همدردی با خانواده های عزادار ایران و جهان با تاسی از فرمایشات مولا و مقتدای خود حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دولت سعودی را موظف می دانیم مسئولیت سنگین این حادثه تلخ را بپذیرد و به لوازم و قاعده حق و انصاف عمل کند و از همه مهمتر از تاریخ درس عبرت بگیرد و مدیریت ها را از جوانان بی خرد خود بگیرند.

والسلام علیکم و رحمه الله و بر کاته

دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول»

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه