بالاترین آمار شهدای هنرمند گلستان در علی آبادکتول/ 20 شهید هنرمند داریم

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی آباد کتول از شناسایی 3 شهید هنرمند در این شهرستان خبر داد و گفت: علی آبادکتول بیشترین آمار شهدای هنرمند استان گلستان را به خود اختصاص داده است که با شناسایی این شهدا، تعداد آن ها به 20 تن رسید.

به گزارش زرین نامه؛ حسن دیلم در دومین یادواره شهدای هنرمند شهرستان علی آبادکتول که با حضور خانواده معظم شهداء و مسئولین استانی و شهرستانی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی آباد کتول برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: از برکات برگزاری یادواره شهدای هنرمند شناسایی شهیدان حسین رجبی، شهید غریب و شهید ارمنی ادمون خانقاه بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: آنچه در آیینه خیال یک هنرمند انعکاس می یابد، الهاماتی است از عالمی دیگر و متناسب با ظرفیت وجودی او که نورانیت و پاکی دل و روح اش باعث خلق و ماندگاری آثار وی می شود.

وی آثار اسلامی هنرمندان را زمینه ساز تعمیق باورها و اعتقادات پاک انسانی برای رسیدن به را به کمال دانست و تصریح کرد: امروز شاهد هنر هنرمندان راست قامتی هستیم که با گذشت، ایثار و از خود گذشتگی تابلوی عظیم ایثار و شهادت را خلق کردند.

دیلم اذعان داشت: شهدای هنرمند به عنوان اسوه و الگو برای خلق آثاری تاثیرگذار و دستیابی به کمال در جلوی دیدگان جامعه فرهنگ و هنر همچون ستارگانی می درخشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی آبادکتول خاطر نشان کرد: شهدا گنجینه ای گرانبها برای اهالی فرهنگ و هنر شهرستان هستند که از سیره و اخلاق و هنرمندی شهدای هنرمند بهره ببرند.

امام جمعه شهرستان علی آباد کتول نیز در این یادواره با بیان اینکه خوشگذرانی و سرگرمی انسان ها هنر متعهد نیست، به تفسیر متعهد پرداخت و گفت: اسلام هنری را زیبا می داند که با عواطف و احساسات انسان ها پیوند بخورد و انسان را از یک وادی ناروا و نامناسب به حرکت در بیاورد و به یک وادی شایسته و بایسته رهنمون کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی اظهار کرد: هنر متعهد انسان را در مسیر تعالی پیش می برد که در این بین قرآن کریم عالی ترین هنر در اسلام است.

وی تاکید کرد: هنر قرآن هنر رسالت است و رسالتش این است که بشریت را به عالی ترین معانی سوق می دهد. باید بدانیم که اول و آخر رسالت انسان باید خدا باشد و معنای زندگی در شهادت نهفته است.

لینک مرتبط:

دومین یادواره شهدای هنرمند علی آبادکتول/ تصاویر

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه