دو سوم گلستان بیابانی است/ کشاورزی محور توسعه گلستان نیست

استاندار گلستان با اشاره به اینکه یک سوم این استان وجه شمالی دارد، گفت: دو سوم استان گلستان بیابانی است که زمینه ایجاد صنعت بزرگ را دارد.

به گزارش  زرین نامه؛ حسن صادقلو ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان ضمن تسلیت به خانواده‎های داغدار حادثه منا اظهار کرد: ما کشاورزی را از ملزومات محوری می‎دانیم اما محور توسعه نمی‎دانیم، صنعت در گلستان تعطیل شده که باید برای صنعتی شدن استان تلاش شود.

وی با بیان اینکه استان از هماهنگی، همدل و همزبانی برخوردار است، تصریح کرد: استان گلستان نگارستان اقوام است که در سایه این هماهنگی ما دقیقا موضوع را تبدیل به فرصت کردیم اگر شرایط طبیعی خوب مدیریت نشود مسلما تهدید خواهد بود.

گلستان بر اساس نقشه راه حرکت می‎کند

استاندار گلستان افزود: استان گلستان در مسیر یک نقشه راه حرکت می‎کند، افق استان تدوین شده و بر اساس مطالعات حرکت می‎کند، سند آمایش و سند جامع افق استان در 1404 تدوین شده است و 43 مجموعه از مدیریت‎های استان در راستای موضوع خودشان سند عملیاتی تدوین کردند.

صادقلو بیان داشت: ما سند امنیتی را با رویکرد پیشگیرانه تدوین کردیم آسیب‎ها باید به نوعی مرتفع شود بخشی از آسیب‎ها برون استانی است.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد بودجه هزینه‎ای و کمتر از 20 درصد جاری است، گفت: ما حدود 14 درصد اختیارات را داریم بقیه اختیارات از مرکز تعیین تکلیف می‎شود برخی مانورها تابع تشخیص مطالعاتی است که دست استانداران با توجه به انتظارات مختلف بسته است.

دولت 49 درصد اختیارات را به استانداران تفویض کرد/ تفویض اختیارات ناکافی است

استاندار گلستان با اشاره به موضوع تفویض اختیارات به استانداران گفت: بارها استانداران در جلسه هیئت دولت و در همایش‎های مختلف نسبت به این موضوع نقد داشتند که این مسئله به صورت مطالبه درآید و اختیارات به استانداران تفویض شود.

صادقلو با اشاره به اینکه دولت 49 درصد اختیارات را به استانداران تفویض کرده است، افزود: فرصت خوبی در راستای اختیارات استان ایجاد شده ولی بسیار ناکافی است، تفویض اختیارات در سه الی چهار بخش بیشتر نیست که باید موارد اساسی تفویض به استانداران شود.

وی از مدیران دستگاه‎های اجرایی خواست تا در اخذ تفویض اختیارات نقدسازی کنند و گفت: آسیب‎های جدی در راستای توسعه و سرمایه‎گذاری وجود دارد که باید نظارت و ارزیابی جدی باشد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه