همدلی و همدردی با مصیبت‎دیدگان جهان اسلام داریم/ امسال جشن و سرور در عید غدیر نداریم

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به فاجعه دردناک منا گفت: وظیفه همدلی و همدردی در این مصیبت با همه جهان اسلام داریم همانطوری که مقام معظم رهبری نگاه کلان به این مسئله دارند.

به گزارش زرین نامه؛ آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان ضمن تسلیت به خانواده‎های داغدار حادثه منا اظهار کرد: شرایطی که برای جهان اسلام و کشورهای اسلامی پیش آمده دردناک است در روایات اسلامی از پیامبر (ص) روایت شده است که در مقابل حادثه‎ای که پیش آمده همه مردم یک وظیفه دارند و آن تسلیت و تعزیت است.

وی تصریح کرد: امسال با اینکه عید غدیر است و سال‎ها مراسم جشن و سرور داشتیم اما امسال با توجه به حادثه منا جشن و سرور در عید غدیر نداریم و به عنوان همدلی و همدردی با حادثه‎دیدگان در سطح استان مراسم سنتی و دید و بازدیدی که مردم با علما و روحانیت داشتند انجام می‎شود تا تسکینی بر آلام خانواده‎های داغدیده باشد.

مجلس بزرگداشت جان باختگان منا یکشنبه به صورت سراسری برگزار می‎شود

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به ورود حجاج بیت‎الله‎الحرام به استان گفت: زائرینی که دیروز وارد گرگان شدند در چهره آنها عمق حادثه را می‎توان دید.

نورمفیدی بیان داشت: روز یکشنبه از طرف مقام معظم رهبری بناست که در سراسر کشور و به وسیله ائمه جمعه و نمایندگان ولی‎فقیه مجالس بزرگداشتی برای این عزیزان از ساعت 15 و 30 دقیقه الی 17 برگزار شود که همه مردم در این مراسم صاحب عزا هستند.

وی در خصوص تفویض اختیارات به استانداران گفت: آرزوی دیرینه این بود که همه چیز در مرکز استان حل و فصل شود شرایطی که داریم سبب شده تا کارهای بزرگ بر زمین بماند که با تفویض اختیار به استانداران که البته کار بسیار خوبی است مشکلات مرتفع می‎شود.

شایسته‎سالاری باید در کشور به یک فرهنگ تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه تفویض اختیار به صلاح و پیشرفت و توسعه استان است، اظهار کرد: برای جلوگیری از ماندن در پیچ و خم‎های اداری یقینا تفویض اختیار به استان‎ها کار خوبی است.

نورمفیدی تاکید کرد: مقامات استانی وقتی تصمیمی برای پیشرفت و توسعه استان دارند خواهش این است که همه سازمان‎ها و مدیران دست به دست یکدیگر دهند تا گره مشکلات را باز کنیم نه اینکه گره را به اشکال مختلف پیچیده‎تر کنیم.

وی بیان داشت: اگر بناست کشور توسعه پیدا کند به نظر می‎رسد راهی جز همین نحوه عمل کردن را نداریم، استان گلستان زمینه‎های خوبی دارد که اگر استعدادها به فعلیت برسند اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

نورمفیدی در پایان بر ضرورت شایسته‎سالاری تاکید کرد و گفت: شایسته‎سالاری باید در کشور به یک فرهنگ تبدیل شود./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه