گلستان سبز سیاه‌پوش شد / افزایش کشته‌شدگان حادثه منا به 50 نفر

با توجه به اعلام آخرین آمار جانباختگان حادثه منا از سوی سازمان حج و زیارت و افزایش این آمار، تعداد تلفات گلستانی‎ها در این حادثه تلخ، از تعداد 20 نفر به 50 نفر رسید تا گلستانی‌ها بیش از پیش تلخی این حادثه بزرگ را تجربه کنند.

به گزارش  زرین نامه؛ گلستان همچون هوای ابری و گرفته‎اش غمگین است و بسیاری از مناطق سنی‎نشین این استان شمالی به جای پارچه‎های سفید خوش‎آمد حجاج، به پارچه‎های سیاه تزئین شده ‎است.

بدون شک بسیاری از خانواده‎های حجاج گلستانی در روز بدرقه عزیزان خود این تصور را نمی‎کردند که این آخرین دیدار آنان باشد اما تقدیر آنچنان رقم خورد تا گلستان سبز، سیاه‎پوش شود و مردم این دیار همچنان چشم انتظار پیکرهای مطهر عزیزانشان باشند.

با توجه به اعلام آخرین آمار جانباختگان حادثه منا از سوی سازمان حج و زیارت و افزایش این آمار، تعداد تلفات گلستانی‎ها در این حادثه تلخ، از تعداد 20 نفر به 50 نفر رسید تا گلستانی‌ها بیش از پیش تلخی این حادثه بزرگ را تجربه کنند.

طی دو روز گذشته با تصمیم ستاد هماهنگی حادثه منا در گلستان، مدیر‌کل مدیریت بحران به همراه تعدادی از همکاران این مجموعه و یک دستگاه خودروی مجهز به سردخانه مأموریت یافت تا با حضور در تهران و مراجعه به فرودگاه مهرآباد، ضمن تحویل جنازه درگذشتگان حادثه منا، آنان را به گلستان انتقال دهد.

*حضور مدیر‌کل مدیریت بحران استان در فرودگاه مهرآباد برای تحویل جنازه جانباختگان گلستانی

هر چند این انتظار چند روزه در تهران به واسطه کارشکنی‎های آل‌سعود و فقدان همکاری آنان برای انتقال اجساد جان‎باختگان روی نداد، اما با توجه به سخنان حکیمانه و باصلابت اخیر مقام معظم رهبری و پیگیری مسئولان کشوری حاضر در عربستان، انتظار می‎رود به زودی شاهد انتقال درگذشتگان حادثه منا به کشور و پیامد آن به استان باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان که همچون دو روز گذشته در فرودگاه مهرآباد تهران به سر می‎برد، گفت: وضعیت همچنان مبهم است و هنوز خبری مبنی بر انتقال اجساد از مکه به مجموعه مستقر در فرودگاه ابلاغ نشده است.

صادق‎علی مقدم ظهر امروز پنج‎شنبه در گفت‎وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: علاوه بر استان گلستان، مدیران کل مدیریت بحران دیگر استان‎ها نیز در فرودگاه حاضر هستند و در انتظار بازگشت جانباختگان به سر می‎برند.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته جلسات هماهنگی بین مدیران حاضر در فرودگاه و مسئولان وزارت کشور برگزار شد و آخرین هماهنگی‎ها نیز به عمل آماده است.

* واگذاری تشریفات قانونی هویت به استان‎ها

مقدم با اشاره به آخرین تصمیمات اخذ شده در جلسات با مسئولان وزارت کشور افزود: با توجه به اعلام پلیس فضایی تهران مقرر شد، برای انتقال سریع‎تر پیکر جانباختگان منا به زادگاه خود، تشریفات قانونی هویت به استان‎ها واگذار شود.

وی تصریح کرد: قرار شد، پیکر مطهر حاجیان درگذشته پس از جابه‎جایی از عربستان و حضور در فرودگاه مهرآباد سریعاً با احترام و تشریفات به استان‎های محل زادگاه خود منتقل شوند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، گلستان را بادارا بودن 50 حاجی جان‎باخته پس از خراسان رضوی با 82 حاجی جان‎باخته دارای بیشترین تلفات انسانی در حادثه منا قلمداد کرد.

* وضعیت مبهم فرماندار شهرستان ترکمن

مقدم با اشاره به آخرین وضعیت «مرجان نازقلیچلی»، فرماندار شهرستان ترکمن ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد جان‎باختگان گلستانی، هنوز وضعیت نامبرده مشخص نیست و هنوز به شکل رسمی هم خبری در زمینه وضعیت وی به ما اعلام نشده است.

وی ادامه داد: هم‎اکنون مجموعه مدیریت بحران گلستان به همراه همکاران خود در فرودگاه مهرآباد حضور دارد تا به محض حضور پیکر جانباختگان برنامه انتقال را به استان مدیریت کند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه