مرجان نازقليچی از صحرای ترکمن تا صحرای منا

در این میان، باید یادی هم داشته باشیم از خانم مرجان نازقلیچی، فرماندار شهرستان بندر ترکمن در استان گلستان که به‌عنوان معینه حجاج عازم این سفر معنوی شد و در این راه به حق‌تعالی پیوست.

به گزارش  زرین نامه؛ روزنامه شرق در شماره امروز خود در يادداشتي از فرماندار فقيد شهرستان بندر تركمن كه در فاجعه منا جان باخت، ياد كرده است: فاجعه کشته‌شدن حجاج بیت‌الله‌الحرام در فاصله عید قربان تا عيد غدیر، جامعه مسلمان و مردم ایران را در غم بزرگ فرو برد. این حادثه به‌عنوان دردی عمیق در ذهن و روح ملت به یاد خواهد ماند، گرچه همه این عزیزان و بزرگان در نزد خداوند و ملت ایران از جایگاه والایی برخوردار هستند و در جوار قرب الهی آرمیده‌اند و وظیفه داریم یاد و نام آنها را زنده نگه داریم.

لکن در میان همه، باید یادی هم داشته باشیم از خانم مرجان نازقلیچی، فرماندار شهرستان بندر ترکمن در استان گلستان که به‌عنوان معینه حجاج عازم این سفر معنوی شد و در این راه به حق‌تعالی پیوست، بانویی که با وجود شرایط سخت اجتماعی با قبول مسئولیت اجرائی با شجاعت و درایت پا به عرصه کار و تلاش و مدیریت در منطقه‌ای محروم یعنی ترکمن صحرا نهاد و با صبر و درایت و بردباری و اخلاق نیکو و مردم‌داری کم‌نظیر به امور اجرائی، سیاسی و اجتماعی این خطه از کشور پرداخت.

ابتدا در سال‌های دولت اصلاحات به‌عنوان بخشدار و پس از آن با فعالیت در نهادهای مدنی، ادامه مسیر داد و در دوره دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات فراوان، مسئولیت فرمانداری را قبول کرد و با قامتی استوار و فداکارانه در این مسیر گام نهاد و اسباب افتخار و سربلندی برای زنان کشور شد و در منطقه‌ای محروم به خدمت و تلاش مشغول شد و در ادامه به‌عنوان معینه عازم حج شد و به کار امداد و یاری‌رسانی حجاج پرداخت و در روز عید قربان در حادثه منا مفقود و سپس در فهرست قربانیان اعلام شد.

ضمن قدرشناسی نسبت به زحمات این بانوی فداکار یاد و خاطره او را گرامی می‌داریم و برای ایشان از درگاه خداوند متعال علو درجات را آرزومندیم.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه