اعتراض مجدد مربیان پیش دبستانی گلستان/مربیان مظلومان خاموش اند

امروزجمعی ازمربیان پیش دبستانی استان گلستان در اعتراض به عدم بکارگیری مربیان با سابقه بعنوان معلمان حق التدریس، اعتراض کردند.

به گزارش  زرین نامه؛ حدود ۹۰ نفر از مربیان پیش دبستانی صبح امروزجلوی درب اداره کل آموزش وپرورش گلستان جمع شدن و خواستار تعین تکلیف خود بعنوان معلمان حق التدریس شدند.

یکی از مربیان معترض به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی وتایید دولت و ابلاغ به وزارت آموزش وپرورش و ادارات کل اشاره کرد وگفت: مقررشد براساس نیاز استان های مختلف نسبت به ساماندهی این مربیان و معلمان حق التدریس اقدام کننداما اداره کل آموزش وپرورش گلستان افراد با رشته آموزش ابتدایی را جذب می کند.

وی افزود: ما ۳ روز با فرزندان خود جلوی درب مجلس و درآن گرمای تابستان تحصن نکردیم که افرادی که حتی یک ساعت سابقه کار ندارند و تنها به صرف گرفتن مدرک آموزش ابتدایی راهی کلاس های درس میشوند.

این مربی که بیش از ۱۰ سال سابقه کار دارد گفت: تا سال گذشته ۱۸۰ تومان حقوق دریافت می کردیم بیمه ۱۰ روزه در ماه داشتیم و درسال جدید این حقوق به ۲۰۰هزار تومان رسیده است که واقعا بسیار کم است البته این درحالی است که در تابستان از حقوق و بیمه نیز محرومیم.

مربی دیگری به خبرنگار کلاس بیست گفت: بعنوان نماینده بامسئولان آموزش و پرورش صحبت کردیم و لی آنها بخشنامه ای را به ما نشان می دهند که طبق مصوبه مجلس نیروهای حق التدریس باید برحسب نیاز و رشته مرتبط جذب شوند و این یعنی حذف بیش از ۹۰ درصد مربیان که مشغول به کار هستند.
وی که در نهایت ناراحتی و خستگی سخن می گفت، اضافه کرد: حدود ۲۰۰ مربی پیش دبستانی داریم که اکثر این مربیان بیش از ۸ سال سابقه و با مدرک کارشناسی درحال فعالیت می باشنداما با این حال در آزمون استخدامی تابستان سال جاری نیز به دلیل رشته مرتبط و دربرخی جنسیت از آزمون بازماندیم .

این مربی گلستانی مربیان را مظلومان خاموش بیان کرد و افزود: این سیاست یعنی برگشت به نظام برداری، سالیان سال با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی کار می کنیم و حالا در زمان استخدام آن هم حق التدریسی باید افرادی که فامیل مسئولان هستند وارد آموزش و پرورش شوند.

وی ادامه داد: استان های سمنان و گیلان از مربیان غیر مرتبط و با تجربه جذب کرده انداگر این قانون است چرا استان های دیگر رعایت نکردند.

مربی گلستانی از نمایندگان مجلس نیز خواست : بازبینی در مصوبه خود داشته و تبصره ای به آن اضافه کنند که مربیان باسابقه و غیرمرتبط جذب شوند نه افرادی که شاید ۲۰ روز هم سابقه ندارند.

این مربیان درپایان طی نامه ای از نمایندگان مجلس درخواست کردند« طبق قانون مصوبه مجلس محترم مبنی بر حق التدریس مربیان پیش دبستانی مورخه ۲۸/۵/۹۴ متاسفانه با ذکر رشته مرتبط با آموزش ابتدایی مربیان باسابقه بالا که دارای مدرک غیر آموزش ابتدایی می باشند به خودی خود از قانون حق التدریسی حذف می شوند لطفا تصمیمی اتخاذ شود که قید رشته مرتبط از این مصوبه برداشته شود که مربیان با سابقه بالا حقی ازآنها ضایع نگردد.»

به گزارش کلاس بیست، «محمدرضا وطنی»، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در ۵مهرماه در نشست خبری اعلام کرده بود که یک هزار و۵۶۰ متقاضی در این حوزه ثبت نام کرده اند که با توجه به نیازآموزش و پرورش در مقطع ابتدایی و متوسطه یک چهارم این تعداد بعنوان حق التدریسی استخدام خواهند شد.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه