بیش از 8 هزار تماس با مرکز 197 گرفته شد

فرمانده انتظامی گلستان از افزایش 15 درصدی تماس با مرکز نظارت ستاد 197 نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در مدت شش ماه امسال 8 هزار و 180 تماس با مرکز نظارت ستاد 197 گرفته شد.

به گزارش زربن نامه؛ سیدمحمود میرفیضی ظهر امروز در جلسه ارتباط مستقیم مردم با مسئولان انتظامی استان گلستان که در مسجد امیر (ع) شهرستان گرگان به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: از 8 هزار و 180 تماس که با مرکز 197 گرفته شد 7 درصد انتقاد از پلیس، نیم درصد شکایت، 3.8 درصد پیشنهاد و 45 درصد تقدیر از عملکرد پلیس بوده است.

وی از رضایتمندی مردم از پلیس خبر داد و تصریح کرد: میزان رضایتمندی مردم در مقایسه با سال گذشته 70 درصد افزایش داشته است.

مردم بر عملکرد پلیس نظارت داشته باشند

فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه پلیس نزدیکترین همسایه مردم است، افزود: خدمت‎رسانی، انجام تکالیف و وظایف، پاسخگویی به مردم و تسریع در انجام مطالبات عمومی جزو اصلی‎ترین وظایف ناجاست.

میرفیضی با اشاره به اینکه مرکز 197 در راستای نظارت بر کار پلیس فعالیت می‎کند، گفت: مسئولان انتظامی در طول ایام هفته، روزهای دوشنبه با مردم دیدار می‎کند و در این دیدارها وضعیت مناسب‎تری انجام می‎شود، مرکز 197 به صورت شبانه‎روزی فعال است و مردم می‎تواند مسائل و مشکلات خود را از طریق این پل ارتباطی رسیدگی کنند.

وی بیان داشت: پلیس معتقد است که ناظر اصلی مردم هستند و باید بر عملکرد پلیس نظارت داشته باشند، مردم می‎توانند به منظور رفع نیازهای خدماتی، انتقاد، پیشنهاد، شکایت و تقدیر از پلیس به مراکز نیروهای انتظامی مراجعه کنند.

فوریت‎های پلیسی کمتر از 15 دقیقه انجام می‎شود

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به اینکه فوریت‎های پلیسی از طریق 110 انجام می‎شود، گفت: پلیس در صورت بروز جرایم مشهود از طریق فوریت‎های پلیسی وارد عملیات می‎شود و پس از اطلاع در کمتر از 15 دقیقه نسبت به جرایمی نظیر نزاع، درگیری و سرقت در محل وقوع حادثه حضور پیدا می‎کند.

میرفیضی افزود: مسائل مالی جزو فوریت‎های غیرپلیسی است که مردم باید برابر قانون به مرجع قضایی مراجعه کنند تا دستور رسیدگی صادر شود.

به گفته وی؛ از ساعت 10 صبح تا ساعت 12 ظهر امروز بیش از 40 نفر از مردم به مسئولان انتظامی استان در مسجد امیر (ع) شهرستان گرگان مراجعه کردند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه