یازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین‎های کشاورزی

رئیس اداره فناوری‎های مکانیزه توسعه کشاورزی گلستان گفت: یازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین‎های کشاورزی با 67 غرفه از 14 مهر ماه در گلستان آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش زرین نامه؛ محمد فاروقی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با بیان این خبر اظهار کرد: این نمایشگاه به مدت چهار روز در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی گرگان تدارک دیده شده و آیین افتتاحیه این نمایشگاه در ساعت 11 صبح روز سه‌شنبه 14 مهر ماه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه مشتمل بر 67 غرفه از شرکت‎ها و نهاده‎های تولیدات و خدمات فنی است که تمام این شرکت‎ها تاییدیه مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی را اخذ کردند.

رئیس اداره فناوری‎های مکانیزه توسعه کشاورزی گلستان در خصوص اهداف این نمایشگاه گفت: معرفی تکنولوژی و فناوری‎های نوین، ترویج و توسعه کشاورزی حفاظتی، ترویج و توسعه سیستم‎های تحت فشار، ترویج سموم گیاهی و ارگانیک و کاهش سموم کودهایی شیمیایی از جمله مهمترین اهداف این نمایشگاه به حساب می‎آید.

فاروقی به رشد کمی و کیفی نمایشگاه بین المللی ماشین‎های کشاورزی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 56 غرفه در این نمایشگاه تهیه و تدارک دیده شده بود و امسال تعداد غرفه‎های ما به 67 عدد رسیده است.

وی ابراز داشت: 27 غرفه ماشین آلات کشاورزی، 23 غرفه سیستم‎های آبیاری نوین و تجهیزات آبیاری، 15 غرفه نهاده‎های کشاورزی و دو غرفه برای سازمان جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره فناوری‎های مکانیزه توسعه کشاورزی گلستان با بیان اینکه در این نمایشگاه به سیستم‎های نوین آبیاری توجه ویژه‎ای شده است، خاطرنشان کرد: به این منظور در روز 16 مهر ماه در سالن همایش کانون طاها شهرستان گرگان با حضور بهره‎بردارهای بخش کشاورزی همایش بزرگی تحت عنوان «نقش مکانیزاسیون در توسعه پایدار روش‎های نوین آبیاری» برگزار خواهد شد.

فاروقی به استفاده از پتانسیل شرکت‎های تولید کننده ماشین الات و تجهیزات گلستانی در این نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: بعد از اتمام نمایشگاه در سطح شهرستان‎ها کارگاه‎های عملی توسط شرکت‎های تولید کننده و وارد کننده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه