برنامه های مجالس تعزیه علی آباد کتول در دهه اول محرم

در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، مجالس تعزیه سید و سالار شهیدان(ع) توسط گروه هنری امیرالمومنین (ع) علی آبادکتول در این شهرستان و شهرستان بندرگز برگزار می شود.

علی شکرکتولی مدیر گروه هنری امیرالمومنین (ع) در گفتگو با زرین نامه در این باره بیان کرد: مجالس تعزیه خوانی عاشورا فردا (29 مهرماه) به درخواست اهالی روستای قوشکرپی در مسجد این روستا برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های مجالس تعزیه امیرالمومنین در دهه اول عاشورای امسال، اظهار کرد: روز پنج شنبه (30 مهر) نیز این مراسم در مسجد روستای افراتخته برگزار می شود و جمعه 31 مهرماه جاری همزمان با صبح تاسوعای حسینی برای اجرای مجلس تعزیه حضرت سیدالشهدا (ع) مهمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرگز خواهیم بود.

شکر کتولی تصریح کرد: عصر روز عاشورای امسال (1 آبان ماه) نیز همانند سال های گذشته آیین تعزیه غارت خیام(خیمه سوزان) ساعت 14 در مصلی امام رضا (ع) علی آبادکتول برگزار می شود.

مدیرگروه هنری امیرالمومنین (ع) علی آبادکتول همچنین از اجرای این تعزیه برای روز دوشنبه (3 آبان) در دانشکده سماء این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای آیین تعزیه امسال، هنرمندانی از جمله حاج ابراهیم زنگانه، دکترحسین زنگانه، کربلایی ابوالفضل زنگانه، مانی زنگانه، ساناز زنگانه و الینا شکرکتولی، زید پویا و مهندس درویشعلی ملکوتی در نقش اولیا خوانان و استاد علی زنگانه، مهندس هادی زنگانه، حاج محمد رضا زنگانه و علی خیراندیش در نقش اشقیا خوان همکاری دارند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه