بیش از 160 بیمار هموفیلی در گلستان وجود دارد / بیمه‎ها با تاخیر وارد خدمات می‎شوند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان از وجود بیش از 160 بیمار هموفیلی در این استان خبر داد.

به گزارش زرین نامه؛ محمدرضا محمدی ظهر امروز در سمینار تازه‎های درمان هموفیلی و کارگاه کشوری رجیستری که در هتل بوتانیک شهرستان گرگان در حال برگزاری است، اظهار کرد: به دلیل پراکندگی که در استان گلستان وجود دارد بیماران هموفیلی در بیمارستان‎های طالقانی شهرستان‎های گنبدکاووس و گرگان مراقبت و درمان می‎شوند.

وی تصریح کرد: بیماران هموفیلی بیماران عادی نیستند بلکه مشکل ژنتیکی را همراه خودشان دارند که منجر به یک فاکتور انعقاد خون می‎شود این بیماران در هر بار خونریزی که بر اثر ضربه یا خود به خود در معرض خونریزی ادامه‎دار قرار می‎گیرند.

بیماران هموفیلی نیاز به مراقبت‎های کاملا ساماندهی شده دارند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: خونریزی معده در بیماران عادی و طبیعی منجر به مرگ فرد نمی‎شود اما در بیماران هموفیلی این خونریزی فوت شخص را به دنبال دارد.

محمدی با اشاره به اینکه درد مفاصل و محدودیت حرکتی در بیماران هموفیلی قابلیت پیشگیری ندارد، گفت: برگشت این بیماران به نزدیک نرمال قابل انجام است که نیاز به مراقبت‎های کاملا ساماندهی شده دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر درمان بیماران هموفیلی باید این افراد از نظر فرهنگی و اجتماعی مورد مراقبت قرار بگیرند، اظهار کرد: بیمار هموفیلی از پله‎هایی که لبه تیز داشته باشد در معرض آسیب بیشتری قرار دارد تا اینکه بخواهد از سطح شیبدار تردد کند.

درمان یک دوره یک‎ماهه بیماران هموفیلی 70 میلیون تومان است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص مخارج درمانی یک بیمار هموفیلی گفت: برای یک دوره درمان یک‎ماهه بیماران هموفیلی حدود 70 میلیون تومان هزینه نیاز است.

محمدی افزود: بخشی از خدمات درمانی توسط وزارتخانه و بخشی از طریق بیمه پرداخت می‎شود اما بیمه‎ها با تاخیر وارد خدمات می‎شوند.

وی با تاکید بر اینکه بیماران هموفیلی نیاز به حمایت دارند، گفت: اگر این بیماران مورد حمایت قرار نگیرند با مشکلات زیادتری مواجه می‎شوند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه