شاخصی برای تشخیص خبرنگاران واقعی گلستان نداریم/ ارشاد کم لطفی می کند/ شاید آقای فضیلت شوخی کرده!

خبرنگار مطرح علی آباد کتول و برگزیده چند جشنواره مطبوعاتی در کشور، با انتقاد از نحوه برگزاری انتخابات در خانه مطبوعات استان، پیشنهاد داد: قبل از برگزاری انتخابات خانه مطبوعات در گلستان، ساز و کاری برای شناسایی خبرنگاران واقعی استان فراهم شود.

وحید حاج سعیدی در گفتگو با زرین نامه بیان کرد: یکی از مشکلات اهالی رسانه در گلستان، نحوه شناسایی و ساماندهی خبرنگاران استان است.

وی با انتقاد از عدم ساماندهی خبرنگاران در استان اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر هیچ شاخصی برای تشخیص خبرنگاران واقعی در استان وجود ندارد و در انتخابات خانه مطبوعات مشخص نیست یک نفر به عنوان خبرنگار چه خصوصیات و ویژگی هایی دارد که به او حق رای بدهیم.

ساز و کاری برای تشخیص خبرنگاران واقعی ایجاد شود

حاج سعیدی همچنین با انتقاد از نحوه برگزاری انتخابات در خانه مطبوعات استان، پیشنهاد داد: قبل از برگزاری انتخابات خانه مطبوعات در گلستان، ساز و کاری برای شناسایی خبرنگاران واقعی استان فراهم شود.

وی افزود: لازم است فرمی مانند سامانه سمان طراحی و بر اساس آن مدرک تحصیلی، میزان سابقه، نوع نشریه و نحوه فعالیت با رسانه های مختلف امتیاز بندی شود و خبرنگاران موظف باشند هر ماه یکی از آثار خود را برای نشان دادن تداوم کارشان، به خانه مطبوعات یا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دهند.

این خبرنگار برتر چندین جشنواره مطبوعاتی در کشور، با بیان اینکه بعد از شناسایی و ساماندهی خبرنگاران واقعی می توان درباره برگزاری انتخابات نظر داد، متذکر شد: با توجه به شان و منزلت قشر فرهیخته خبرنگاران و برگزاری سالانه انتخابات خانه مطبوعات، بهتر است دعوتنامه ها به صورت مکتوب ارسال شود نه اینکه مانند روز خبرنگار پیامک ارسال شود.

دعوت پیامکی توهین به شان خبرنگار است

وی ادامه داد: دعوت از طریق پیامک هم توهین به شان خبرنگار است و هم اینکه وجاهت ندارد و ضمن اینکه برخی افراد سامانه های پیام رسانی انبوه را در بلاک لیست قرار می دهند و لذا نمی توانند از سامانه پیام رسان ارشاد نیز پیام های دعوت و... را دریافت کنند.

این خبرنگار علی آبادی در ادامه با اشاره به نگاه تمرکز به مرکز خانه مطبوعات استان متذکر شد: در حال حاضر فعالیت خانه مطبوعات و انجمن صنفی در شهرستان های استان رونق چندانی ندارند و بیشتر در گرگان مطرح هستند، ضمن اینکه تاثیر آن ها هم برای خبرنگاران شهرستانی تا به حال نمودی نداشته است.

کم لطفی ارشاد اسلامی برای برگزاری جشنواره مطبوعات و دوره های خبرنگاری

وی در ادامه با اشاره به کم لطفی های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهالی رسانه و خبرنگاران استان گفت: نزدیک 10 سال جشنواره مطبوعات و همچنین نزدیک به 5 سال است که دوره های خبرنگاری از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار نشده است و لازم است در خصوص چرایی این تاخیرها چاره ای اندیشیده شود.

شاید آقای فضیلت شوخی کرده!

حاج سعیدی همچنین در واکنش به سخنان اخیر مدیرکل ادار فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: فکر می کنم آقای فضیلت شوخی کرده است و اگر هم جدی گفته باشد، بنظر می رسد آنقدر انسان فهمیده و با شخصیتی هست که بیاید و از قشر فرهیخته و زحمتکش خبرنگاران استان عذر خواهی کند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه