کارگروه های تخصصی فرهنگ عمومی در گلستان فعال می شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از تاخیر ورود اعضای شورای فرهنگ عمومی استان به جلسه انتقاد کرد و گفت: کارگروه های تخصصی فرهنگ عمومی در گلستان فعال می شوند.

به گزارش زرین نامه، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت ظهر شنبه در شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرده که جلسات استان ها ماهانه حداقل یکبار برگزار شود که البته کیفیت مصوبات نسبت به تعداد آن اولویت دارد.

حجت الاسلام فضیلت افزود: بر اساس دستورالعمل شورای فرهنگ عمومی کشور، مکلف هستیم فرم حضور و غیاب همه اعضا را برا آنها ارسال کنیم و میزان حضور نماینده مجلس باید مجلس اعلام شود.

وی با تاکید بر اهتمام اعضا به شکل گیری اتاق فکر و کارگروه های تخصصی فرهنگ عمومی، گفت: کارگروه فرهنگ عمومی به تازگی تشکیل شده و فایده آن این است که کارها به سمت کارشناسی بیشتر پیش می رود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه اعضای شورا که از شخصیت های حقوقی دستگاه های اجرایی برخوردار هستند به طور روزمره با برخی مسائل دست و پنجه نرم می کنند ممکن است فرصت کمی برای بررسی موضوعات داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: اعضای شورا باید نسبت به عملکرد رسانه ها به عنوان یکی از شاخص های فرهنگ عمومی توجه داشته باشند و عملکرد آنها را همواره رصد کنند و اگر مطلبی قابل تذکر بود به دبیرخانه اعلام کنند.

حجت الاسلام فضیلت افزود: این موضوع باید با حساسیت بیشتر و در اولویت قرار بگیرد زیرا با وجود حجم قابل توجه رسانه ها به ویژه فضای مجازی، لازم است دستگاه ارشاد بهتر به وظیفه نظارتی خود عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر نظارت به درستی و با قوت انجام شود، جنبه حمایت از رسانه ها را پیگیری می کند و از تولید ضایعاتی که به سود نظام و ملت نیست، جلوگیری می شود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ تمکین از قانون، گفت: متاسفانه خود ما نسبت به این موضوع مبتلا هستیم و به عنوان نمونه جلسه امروز به علت تاخیر ورود اعضا با بیش از نیم ساعت تاخیر آغاز شد و جای تاسف است که همواره موضوع زمان باید مورد تاکید ما قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: کتاب «سبک زندگی» تالیف حجت الاسلام زم، در دبیرخانه موجود است که دبیران شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها یا روسای اداره ارشاد این کتاب را باید به اعضای شهرستان خود توزیع کنند.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت بیان کرد: مصوبات شورا برای دستگاه های اجرایی الزام آور است و تخلفات آن مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام فضیلت اظهار کرد: بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی که به حوزه فرهنگ عمومی مربوط می شود را احصا و در نهایت ۱۰ اولویت آن از جمله سبک زندگی و تحکیم خانواده را استخراج کرده ایم.

گفتنی است؛ جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان با نیم ساعت تاخیر آغاز شد و به علت تداخل برنامه ها، استاندار گلستان بار از حضور در این جلسه خودداری کرد./مهر

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه