ظرفیت‎های بخش تعاون در آموزش و پرورش گلستان تقویت می‎شود

معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: استفاده از ظرفیت‎های بخش تعاون به منظور ارتقای کمی و کیفی در نظام آموزشی و پرورشی در مدارس و آموزشگاه‎های استان گلستان تقویت می‎شود.

به گزارش زرین نامه، علیرضا سبزی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری‎های استان گلستان اظهار کرد: تفاهم‎نامه همکاری مشترک بین ادارات کل کار و آموزش و پرورش تشکیل تعاونی آموزشگاهی به منظور گسترش همکاری، تقویت مشارکت و استفاده بهینه از ظرفیت‎های آموزشی، پژوهشی و اجرایی در راستای بهبود وضعیت اشتغال است.

وی گسترش شبکه‎های تعاونی را با هدف کاهش حجم تصدی‎گری دولت و ارائه خدمات مطلوب به فرهنگیان عضو تعاونی‎ها برشمرد و تصریح کرد: به منظور ارتقای سطح اقتصادی فرهنگیان و بسترسازی اشتغال پایدار و مولد در حوزه آموزش کشور تفاهم‎نامه در چارچوب قوانین و مقررات موجود امضاء شد.

شرکت‎های تعاونی هنرستانی توانمندسازی می‎شوند

معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: تفاهم‎نامه مذکور در راستای اجرای قانون کلی سیاست‎های اصل 44 قانون اساسی و تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند توسعه بخش تعاونی منعقد شد.

سبزی حمایت از ایجاد و توسعه واحدهای فناوری و مراکز رشد در قالب شرکت‎های تعاونی را یکی از موضوعات تفاهم‎نامه ذکر کرد و گفت: توانمندسازی هنرستان‎ها، شرکت‎های تعاونی هنرستانی و توسعه کارآفرینی در آنها، حمایت از تشکیل تعاونی‎های سهامی عام و فراگیر خدمات آموزشی فرهنگیان از دیگر موضوعات تفاهم‎نامه است.

وی با اشاره به تعهدات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: حمایت از تشکیل تعاونی‎ها در زمینه نظام آموزشی و حمایت قانونی از آنها پس از ارائه موافقت اولیه از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش جزو تعهدات است.

شرکت‎های تعاونی در اجرای طرح‎های تحقیقاتی و پژوهشی اولویت‎بندی می‎شوند

معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: تسهیلات و اعتبارات به صورت سرمایه در گردش و یا سرمایه‎گذاری به شرکت‎های تعاونی پیش‎بینی و تخصیص داده می‎شود.

سبزی ارائه آموزش‎های لازم به مدیران و اعضای تعاونی‎ها را از دیگر تعهدات وزارت تعاون برشمرد و اظهار کرد: تشکیل تعاونی‎های خیرین آموزشی و مدرسه‎ساز حمایت می‎شود، همچنین حمایت از تشکیل شرکت‎های تعاونی در زمینه‎های صادرات، واردات، بازاریابی کالا و خدمات فرهنگی و آموزشی برای فرهنگیان به ویژه فرهنگیان مرزنشین در دستور کار است.

وی با اشاره به تعهدات اداره‌کل آموزش و پرورش در خصوص انعقاد این تفاهم‎نامه گفت: اولویت داشتن شرکت‎های تعاونی در اجرای طرح‎های تحقیقاتی و پژوهشی، ایجاد زمینه برای واگذاری مراکز آموزشی به شرکت‎های تعاونی خیرین، تودیع وجوه اداره شده به منظور تامین سرمایه‎گذاری و سرمایه در گردش تعاونی‎های نظام آموزشی از جمله تعهدات آموزش و پرورش گلستان است.

سبزی با اشاره به اینکه مدت تفاهم‎نامه مذکور چهار سال تعیین شده است، گفت: بعد از گذشت چهار سال تفاهم‎نامه تمدید می‎شود، این تفاهم در شش ماده تنظیم شده است./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه