افتتاح چهاردهمین پایگاه ایمنی راه های کشور در گلستان

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور گفت: چهاردهمین پایگاه ایمنی راه های کشور در گلستان راه اندازی شده است.

به گزارش زرین نامه، محمد بخارایی، رئیس هیئت مدیره جمعیت ایمنی راه های کشور، در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی این جمعیت در گلستان گفت: فردا پانزدهمین پایگاه ایمنی راه های کشور در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی می شود و بنا داریم تا پایان سال این دفاتر را در 20 استان کشور راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه کشور ما حدود یک درصد جمعیت جهان را دارد، افزود: تعداد جان باختگان کشور ما در حوادث رانندگی 2.5 درصد کل دنیاست.

بخارایی اظهار کرد: اگر متوسط جهانی را هم در نظر بگیریم متوسط جان باختگان کشور ما در این سوانح باید 12 هزار نفر باشد در حالیکه اکنون این تعداد حدود 17 هزار نفر یعنی 40 درصد بیشتر از میانگین جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه 310 هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی مصدوم و 31 هزار نفر هم دچار معلولیت می شوند.

بخارایی تصریح کرد: میزان خسارتی که سالانه برای این حوادث پرداخت می شود بیش از رشد اقتصادی کشور است و جامعه را به سمت فقر می برد.

وی با اشاره به بالا بودن آمار کشته شدگان موتورسیکلت سوار و راکبان آنها، اظهار کرد: سال گذشته از مجموع جان باختگان این سوانح در کشور 3 هزار و 750 نفر موتورسیکلت سوار و راکب بوده اند که شامل 22 درصد کل تصادفات کشور است.

بخارایی گفت: 100 هزار نفر از مجروحان این سوانح نیز راکبان موتورسیکلت هستند از طرفی هم 38 درصد تخت های بیمارستانی کشور هم توسط مصدومان این سوانح اشغال شده است.

وی با بیان اینکه خودروی ایمن میزان تلفات را کاهش می دهد، افزود: خودروسازان هم باید وجدان اجتماعی داشته باشند و خودروی ایمن ساخته و تحویل جامعه دهند چراکه ناایمن بودن خودروها میزان و تعداد تلفات و آمار جان باختگان و شدت جراحات را افزایش می دهد./ شبستان

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه