کاهش آمار جان باختگان در سوانح رانندگی

عضو هیئت اجرایی جمعیت طرفداران ایمنی راه های گلستان گفت: با اقداماتی که طی سال های اخیر در کشور انجام شده تعداد جان باختگان سوانح ترافیکی در کشور به کمتر از ۱۷ هزار نفر در سال رسیده است.

به گزارش زرین نامه؛ سرهنگ محمدرضا کاووسی، عضو هیئت اجرایی جمعیت طرفداران ایمنی راه های گلستان،  در مراسم افتتاحیه دفتر نمایندگی این جمعیت در استان گفت: دغدغه تصادفات و تلفات سوانح رانندگی در جامعه بسیار زیاد بوده و آمارها در بسیار بالاست.

وی افزود: در سال های گذشته تعداد جان باختگان این حوادث بیش از 28 هزار نفر بوده که تا پایان سال گذشته به 16 هزار و 872 نفر کاهش یافته اما این آمار هنوز خیلی زیاد است و باید به جایی برسیم که کشته ای در این حوادث نداشته باشیم.

کاووسی خاطرنشان کرد: شاید به ظاهر تنها عده ای کشته و مصدوم می شوند اما اینگونه نیست باید هزینه های اجتماعی و اقتصادی که به خانواده ها و جامعه وارد می شود را هم در نظر گرفت.

وی بیان کرد: شاید صدمات مالی را بتوان جبران کرد اما برای جان باختن افراد جامعه نمی توان ارزش ریالی در نظر گرفت.

کاووسی گفت: اقداماتی که از دهه 80 در کشور انجام شد منجر به کاهش آمار جان باختگان از حدود 30 هزار نفر به 20 هزار نفر شده است.

وی افزود: روش هایی از سوی سازمان ها و دستگاه های دولتی طی این سال ها صورت گرفته که منجر به کاهش آمارها شده و از این پس باید راهکارهای جدید و نو را در دستور کار قرار دهیم.

کاووسی تصریح کرد: انتخابات هیئت امناء و هیئت اجرایی این جمعیت در استان انجام شد و از امروز به طور رسمی افتتاح می شود و کار خود را آغاز می کند./شبستان

انتهای پیام/م