وقتی طلا ؛ بلا می شود !

زرین نامه: یک شهروند گالیکشی که به بهانه کوهنوردی اقدام به حفاری غیر مجاز به منظور کشف اشیاء عتیقه کرده بود، مورد غضب نیلکوه قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما، اواخر هفته گذشته دو نفر از همشهریان گالیکشی که بمنظور حفاری غیرمجاز و پیدا کردن اشیاء عتیقه در پوشش کوهنوردی به ارتفاعات نیلکوه رفته بودند دچار سانحه شدند و یکی از آنها در اثر سرمای شدید اقامت شبانه جان خود را از دست داد.

جوان 30 ساله ای که به همراه یک فرد 55 ساله به نیلکوه عزیمت داشت در این رابطه گفت: صبح چهار شنبه گذشته به قصد تفریح و ورزش به سمت نیلکوه حرکت کردیم، شب هنگام در دره ای حد فاصل پاسنگ پائین و زیارتگاه تکیه بابا به استراحت پرداختیم.

صبح روز بعد متوجه فوت شخص همراه خود شدم و به مرکز فوریت های پلیسی (110) اطلاع دادم.

مأموران نیروی انتظامی و هلال احمر جسد فرد متوفی که 55 سال سن داشته را زیر یک تخته سنگ بزرگ در حالی یافتند که پاهای خود را جمع و دستهایش را بین پاها و روی شکمش قرار داده بود.

سیدعبد الحمید کریمی دادستان شهرستان گالیکش در این خصوص گفت: بررسی های اولیه اکیپ امدادی هلال احمر که در محل کشف جسد حاضر شده اند حکایت از آن دارد که علت مرگ متوفی بر اثر سرمای شدید بوده است. اما بررسی ها جهت کشف حقیقت امر همچنان ادامه دارد.

وی افزود شایعات تأیید نشده حکایت از آن دارد که این دو نفر جهت حفاری غیر مجاز به منظور کشف اشیاء عتیقه اقدام به کوهنوردی نموده اند.

وی خاطر نشان ساخت: جسد متوفی جهت معاینه و بررسی پزشکی قانونی به سردخانه منتقل شده است.