مانور زلزله در مدارس علی آباد کتول برگزار شد+ تصاویر

مانور زلزله با حضور فرماندار علی آباد کتول در مدرسه شهید هاشمی نژاد این شهرستان برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ دانش‌آموزان در این مانور با به صدا درآمدن آژیر زلزله، نحوه مواجهه با زلزله احتمالی، پناه‌گیری و امداد رسانی به مصدومان را تمرین کردند.

احمد تجری مفرد فرماندار در حاشیه این مانور بیان کرد: این مانور با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقاء توانمندی دانش‌آموزان برای مواجهه درست با بلایای طبیعی به ویژه زلزله برگزار شد.

وی همچنین ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی، افزایش ایمنی و کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله و ایجاد آمادگی برای واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله را از دیگر اهداف برگزاری این مانور برشمرد.

تجری مفرد افزود: در مقابله با حوادث عموم مردم از کودک تا کهنسال باید با چگونگی روبه‌رو شدن با حوادث آشنا باشند‌ تا زمان رسیدن نیروهای امداد و نجات به مصدومان کمک کنند.

وی تصریح کرد: در حادثه زلزله بم عده زیادی از کسانی که زیر آوار مانده بودند به دلیل نداشتن آموزش لازم از سوی کمک کنندگان، قطع نخاع شدند.

تجری مفرد تاکید کرد: در مقابله با حوادث از ازدحام جمعیت باید جلوگیری شود تا نیروهای امداد بتوانند به خوبی و به سرعت به کمک حادثه‌دیدگان بشتابند‌.

فرماندار علی آباد کتول در پایان متذکر شد: آموزش و فرهنگ‌ سازی در زمینه امداد و نجات لازمه جامعه است و همه باید نسبت به فراگیری این آموز‌ش‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه