گراني را کنترل کنيم ، توليد ضرر مي‌کند‌ !

زرین نامه: وزیر صنعت و تجارت : اگر مطمئن بوديم که کنترل قيمت‌ها فشاري را به توليد وارد نمي‌کند، حتماً قيمت کالاها را کاهش مي‌داديم، اما درحال حاضر به دليل حفظ توليد بايد قيمت برخي کالاها تغيير کند.

به گزارش زرین نامه، مهدی غضنفری، وزير صنعت و تجارت امروز در حاشيه همايش فولاد در جمع خبرنگاران به افزايش غيرمنطقي قيمت مواد غذايي اعتراف کرد و گفت: با توزيع بيشتر کالاهاي ذخيره شده مي‌توان قيمت مرغ، تخم‌مرغ و ديگر کالاها را کاهش داد.

وی تأکيد کرد : اگر مطمئن بوديم که کنترل قيمت‌ها فشاري را به توليد وارد نمي‌کند ، حتماً قيمت کالاها را کاهش مي‌داديم، اما درحال حاضر به دليل حفظ توليد بايد قيمت برخي کالاها تغيير کند.

گفته شده است که به دليل جلوگيري از زيان توليد‌کنندگان از عرضه فراوان خودداري مي‌کنند و تمامي ذخاير مواد غذايي را براي هفته آخر اسفندماه نگه داشته‌اند.

هر چه به روزهاي پاياني سال نزديك مي‌شويم، قيمت كالاهاي اساسي روند افزايشي مي‌يابد و برخلاف ادعاي مسئولان مبني بر ذخيره كافي مواد غذايي، قيمت‌ها نه تنها كاهش نمي‌يابد، بلكه بي‌ثبات‌تر نيز مي‌شود.

ظاهراً همه چيز دست به دست داده‌اند تا عملكرد وزارت صنعت و ستاد تنظيم بازار را در سال پاياني دولت دهم به زير سؤال ببرد، به طوري كه نابساماني قيمت‌ها، تمام فعاليت‌هاي اين وزارتخانه ادغامي را تحت‌الشعاع قرار داده و حتي حاشيه همايش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ايران را نيز به سمت دلايل آشفتگي قيمت كالاها از مرغ تا خودرو كشاند به طوري كه در آستانه شروع نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالا، اين وزارتخانه از بالا بودن قيمت پسته و آجيل اطلاع يافته و با گذشت يك هفته از شروع اين نمايشگاه‌ها با بررسي عوامل گراني آجيل و پسته به فكر رايزني با فعالان بازار به منظور منطقي كردن قيمت‌ها افتاده است.

بنابر اين گزارش نکته اين است که چرا وزارت صنعت و تجارت با گذشت سه هفته از افزايش قيمت مرغ، توزيع مرغ‌هاي منجمد را سرعت نداده تا قيمت‌ها کاهش يابد؟ / جوان آنلاین