جشنواره "ما ۲۰ شدیم" در استان گلستان برگزار می‌شود

مؤسس مرکز توانبخشی و حرفه‌آموزی بهکوش استان گلستان گفت: جشنواره "ما ۲۰ شدیم" به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس موسسه بهکوش در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

به گزارش زرین نامه؛ مریم گیلاسیان، صبح امروز در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت: مرکز توانبخشی و حرفه‌آموزی بهکوش از سال 75 کار خود را آغاز کرد و هم‌اکنون 78 مددجو پسر کم توان ذهنی را تحت پوشش دارد.

وی افزود: این مرکز مجهز به 6 کارگاه حرفه آموزی شامل 4 کارگاه آموزشی و 2 کارگاه حمایتی است که حرفه‌هایی مانند گلیم، گبه، چرم دوزی، معرق، حصیربافی، جاجیم و تزئینات دستی را آموزش می‌دهد.

مؤسس مرکز توانبخشی و حرفه آموزی بهکوش تصریح کرد: مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های حرکتی، هنردرمانی، موسیقی و تئاتر درمانی از موارد دیگری است که در این مرکز آموزش داده می‌شود.

به گفته وی، گروه تئاتر کوپه و گروه موسیقی لگاتو گروه‌های فعال این مرکز هستند.

گیلاسیان اظهار کرد: در این مرکز فعالیت‌های ورزشی نیز انجام می‌شود و مرکز بهکوش از 2 سال گذشته نماینده المپیک ویژه ایران در استان گلستان است و در رشته‌های دو و میدانی، والیبال، تنیس روی میز و بدمینتون فعالیت می‌کند.

وی افزود: مرکز بهکوش در راستای اشتغالزایی تحت پوششان خود نیز فعالیت می‌کند و ایجاد مشاغل خانگی، راه اندازی نانوایی نان آوران بهکوش و راه‌اندازی فروشگاه محصولات تولیدی بهکوش از فعالیت‌های این مرکز است.

گیلاسیان خاطر نشان کرد: جشنواره "ما 20 شدیم" به مدت 5 شب از 23 تا 27 آذر از ساعت 16 تا 20 شب در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به کمپین لبخند بزن و باور کن گفت: این کمپین همزمان با 20 سالگی مرکز بهکوش در جهت باور سازی جامعه کم توانان ذهنی شکل گرفت.

گیلاسیان تصریح کرد: کمپین نجات آب بهکوش نیز فعال شده است و گروه تئاتر بهکوش در نظر دارد برای ساخت فیلم‌های 100 ثانیه‌ای با محور استفاده صحیح از منابع آب، بهداشت آب و موضوات مربوط به حفظ و نگهداری آب فراخوان دهد./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه