محمدی: اگر سران فتنه اعدام می شدند امروز فتنه گران اینقدر پر رو نمی شدند / رئیس جمهور با سخنان نیش دار خود بر جامعه ارزشی ما می تازد!!

اگر سران فتنه اعدام می شدند امروز فتنه گران اینقدر پررو نمی شدند / رئیس جمهور بجای اینکه از امریکا و استکبار بگوید با سخنان نیش دار خود بر جامعه ارزشی ما می تازد!! / روحانی یک کلمه از امریکا و استکبار نگفتند / آیا اگر در دانشگاه از کنسرت ها و اردوهای مختلط جلوگیری شود امنیتی می شود؟ / نمی دانم از بابت آشوب و فتنه گری و زیر سئوال بردن رای هشتادو پنج درصدی ملت و بی آبرو کردن نظام چقدر طلب دارید؟

به گزارش زرین نامه به نقل از عدالت خواهان گلستان، نماز جمعه این هفته شهرستان بندرگز همچون گذشته به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی محمدی امام جمعه انقلابی بندرگز برگزار شد که بدلیل مطالبه شما مخاطبین مشروح خطبه های دوم را بطور کامل بشرح ذیل تقدیم شما علاقمندان میشود:

خودم و همه نمازگزاران جمعه این هفته را به تقوای الهی به مبارزه به نفس اماره به دوری از گناه و نظم در امورات زندگی دعوت و سفارش می کنم.

راه تقوا راه تبعیت از علماست ،انسان با تقوا عالمی، مثل شهید دستغیب است که امروز سالروز شهادت این بزرگوار است یادش را گرامی می داریم.

در پایان ماه صفر قرار داریم حیفم آمده است در پایان ماه صفر از جنگ صفین نگویم که ماه صفر ماه جنگ صفین می باشد که پس از بی نتیجه ماندن نامه های امیرالمومنین به معاویه دو لشکر شام و لشکر امیرالمومنین در مقابل هم صف کشیدند که لشکر امیرالمومنین(علیه السلام) تا به قبه معاویه پیش رفتند که آقا امیرالمومنین(علیه السلام) به معاویه فرمود: برای چه مردم را به کشتن می دهی ؟ بیا من با شما مبارزه می کنم تا هر کدام از ما کشته شدیم خلافت از آن دیگری باشد.

ولی معاویه جرات جنگ با امیرالمومنین(علیه السلام) را نداشت .در این جنگ جمعی از یاران آقا امیرالمومنین(علیه السلام)به شهادت رسیدند از جمله اویس قرنی ، خزیمة بن ثابت حتی عمار هم در این جنگ به شهادت رسیدند که این جنگ سرانجام با حیله عمروعاص به حکمیت کشیده شد.

وقتی لشکر امیرالمومنین(علیه السلام) به پیروزی نزدیک شدند مالک اشتر در چند قدمی خیمه معاویه قرار گرفت،معاویه به عمروعاص گفت حیله ای بکار ببر؛عمروعاص گفت: قرآن به نیزه کنید! و فریاد بزنید «لاحُکْمَ إلاّ للّه ».منافقینی مانند اشعث بن قیس که تحت نفوذ دشمنان امیرالمومنین(علیه السلام)بودند به تضعیف روحیه لشکر امیرالمومنین(علیه السلام) پرداختند آنها را به اختیار حکمیت ترغیب کردند . که آمدند به محضر امیرالمومنین(علیه السلام) گفتند اینها مسلمانند اینها قرآن بر نیزه کردند ما با قرآن نمی جنگیم؛مثل فتنه 88 که پارچه سبز علوی را به نیزه کردند که مردم را فریب بدهند اما مردم بصیر ما فریب نخوردند اما آن ورز وقتی یاران امیرالمومنین(علیه السلام) قرآن را به نیزه کردند فریب خوردند ، هر چه امیرالمومنین(علیه السلام) فرمود: این نیرنگ است من کلام الله ناطق هستم ،من قرآن ناطقم ،قرآن قلب علی است.

اما نتیجه نداد گفتند به مالک بگوئید برگردد، و جنگ را تمام کن و کار را به حکمین بسپار و ما باید با مذاکره پیش برویم و با هم تعامل داشته باشیم .

آقا امیرالمومنین(علیه السلام)فرمود به مالک بگوئید برگردد .رفتند به مالک گفتند برگرد ،اما مالک گفت سلام من را به امیرالمومنین(علیه السلام)برسانید و بگوئید چند لحظه فرصت بدهند من سر معاویه را برای شما می آورم در چند قدمی خیمه معاویه هستم .وقتی پیام مالک رسید یاران بی بصیرت امیرالمومنین(علیه السلام)به آقا گفتند به مالک بگو برگردد وگرنه با شمشیر فرق تو را می شکافیم و سرت را از بدن جدا می کنیم که امیرالمومنین(علیه السلام)فرمود به مالک بگوئید اگر می خواهی علی را زنده ببینی برگرد.مالک برگشت .

آنها یادشان رفته بود که معاویه همان پسر هند جگرخوار است که علی را به مذاکره با معاویه وادار کردند و جنگ برده را ناتمام گذاشتند هرچه امیرالمومنین(علیه السلام)فرمودند مذاکره خدعه دشمن است اما اینها نپذیرفتند و جنگ برده را به مذاکره واگذار کردند.سرانجام قرار شد که حکمیت انجام پذیرد حکمی از هر لشکری معرفی شود تا حکم حکمین پذیرفته شود .معاویه عمروعاص حیله گر را برای مذاکره معرفی کرد امیرالمومنین(علیه السلام)عبدالله بن عباس را معرفی کرد اما یاران بی بصیرت علی که اهل نفاق و شقاق بودند نپذیرفتند .آقا امیرالمومنین(علیه السلام)مالک اشتر را فرستاد باز یاران علی قبول نکردند گفتند مالک جنگ طلب است و خشن است انعطاف پذیر نیست .

آنها پیشنهاد کردند ابوموسی اشعری ساده لوح را بفرست که امیرالمومنین(علیه السلام)فرمود من به نتیجه این مذاکرات خوشبین نیستم شما به هدفی که از این مذاکره می خواهید نمی رسید معاویه و عمروعاص قابل اعتماد نیستند اما آنها باور نکردند قبول نکردند که عمروعاص با حیله به راحتی ابوموسی را شکست وعمروعاص در یک مذاکره محرمانه ای به ابوموسی می گوید من معاویه را از عمارت عزل می کنم و شما علی را خلع کنید و داماد شما را بعنوان خلیفه نصب می کنیم .

ابوموسی اشعری گفت اول شما معاویه را خلع کنید بعد من علی را بعد از شما عزل می کنم.اما عمروعاص گفت شما استاندار ابوبکر و عمر بودید ،شما از نظر ایمان بر من مقدم هستید ،شما جزء مهاجرین هستید من چگونه از شما پیشی بگیرم .با این حرف ها ابوموسی را فریب داد گرچه ابن عباس به ابوموسی گفت که عمروعاص پسر نابغه تو را فریب ندهد اما ابوموسی به حرف ابن عباس گوش نکرد لبخندی زد و خندید و رفت روی منبر نشست و گفت همین طور که انگشتر را از انگشت خود بیرون می کشم علی را از خلافت عزل می کنم .

بلافاصله عمروعاص هم پای منبر ایستاده بود گفت ای مردم و یاران علی شنید که ابوموسی اشعری نماینده شما و نماینده علی ،علی را از خلافت عزل کرده من هم انگشتر بر دست می کنم و معاویه را به خلافت نصب می کنم که کسی را سزاوارتر از او نمی بینیم .که بعد از این جریان یاران امیرالمومنین(علیه السلام)فهمیدند چه کلاهی به سرشان رفته است.این چنین بود که معاویه جنگ باخته را با مذاکره پیروز شده است .

ما باید مواظب باشیم برخی از کسانی که در لشکر انقلاب هستند اهل نفاقند ،برای دشمن کار می کنند ،دشمن در بین آنها نفوذ کرده است.

امروز بحث انتخابات آینده ،انتخابات خبرگان رهبری که بسیار مهم است که صحبت از انتخاب افرادی است که رهبری را به چالش بکشانند . می گویند : در خبرگان آینده را باید کسانی قرار بگیرند که بتوانن حتی رهبری را به استیضاح بکشانند .این حرف امروز بعضی کسانی است که دشمن در آنها نفوذ کرده است پس بایستی ما بصیرت داشته باشیم ،اگر بصیرت نداشته باشیم همان بلایی که در جنگ صفین برسر یاران علی آمد برای جامعه ما اتفاق خواهد افتاد و این انقلابی که قریب به چهار دهه از آن می گذرد را به قهقرا خواهند برد،خصوصا جوانان ما ،دانشجویان ما اهل بصیرت باشند.

هفته گذشته روز دانشجو بود که بعد از کودتای 28مرداد سال 1332 در روز 16 آذر رژیم پهلوی از معاون رئیس جمهور امریکا ریچارد نیکسون دعوت کرده که به ایران بیاید و در دانشگاه تهران دکترای افتخاری دریافت کند ،که دانشجویان آن روز اعتراض می کنند که مورد تهاجم نظامیان پهلوی قرار گرفتند که سه تن از دانشجویان آن روز به شهادت رسیدند.

پیام دانشجویان بصیر آن روز استکبارستیزی و ظلم ستیزی بود یعنی آن روز در مقابل زیاده خواهی امریکای جنایتکار ،در مقابل دخالتهای امریکا ،در مقابل استثمار و غارت رفتن منابع و منافع ملی و برای استقلال و عزت و شرف کشور تا پای جان ایستادند اگرچه 16 آذر به عنوان نماد مبارزه با استکبار و استبداد است در این روز باید علیه ترفندها و رفتارهای نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایتکار و اذناب داخلی آن مواضع انقلابی گرفت ولی متاسفانه در دوران اصلاحات و در این دوسال اخیر با هدایتهای جریان خاص و با حمایت مسئولان دولتی شاهد حضور چهره های در دانشگاه ها و مراکز علمی هستیم که نه تنها این افراد وجه علمی ندارند بلکه به عنوان افرادی کاملا سیاسی غیرهمسو با نظام و انقلاب اسلامی شناخته شده اند .بجای اینکه علیه نظام استکباری موضع بگیرند ،چهره پلید امریکای جنایتکار را تطهیر می کنند و همچنین بر علیه نهادهای برخواسته از انقلاب موضع غیر واقعی می گیرند.

حضور چهره هایی که از اول انقلاب با حکومت اسلامی زاویه داشتند ،کسانی که در فتنه-88 حضور فعال بودند،بیانگر این است که جریانات زاویه دار با انقلاب درصدد هستند که با نفوذ در مراکز دانشگاهی در بین جوانان ما، نظام و انقلاب را از مسیر اصلی و واقعی خود منحرف کنند و اهداف دشمن را محقق سازند بنابراین لازم است مسئولان توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند .

از بروز برخی از رفتارهای خارج از شان نظام اسلامی جلوگیری کنند باتوجه به اینکه خمیر مایه روز دانشجو استکبار ستیزی و افشای جنایتها و خباثتهای امریکاست باید در 16 آذر در دانشگاه ها سخنرانانی دعوت شوند که موجه و ارزشی و معتقد به استکبار ستیزی و مومن به نظام باشند که حداقل واقعه تاریخی 16آذر را تحلیل کنند نه اینکه سخنرانانی از نهضت آزادی و مرتبطین با فتنه 88 و مفسدین اقتصادی دعوت بشوند که به دنبال بزک کردن چهره امریکا و تبرئه فتنه گران باشند و فضای دانشگاه را به یک باشگاه سیاسی جهت حمایت از یک جناح خاص و ورشکستگان سیاسی تبدیل کنند.

متاسفانه این روز را ابزاری برای تحریک احساسات دانشجو در جهت اهداف منافع حزبی و جناحی و تفکر خودشان قرار دادند هیچ کس از آن سه شهید و هدف والای آنها نمی گوید ،آن حرکت استکبارستیزی و آن پیام روز دانشجو به بوته فراموشی سپرده شد .

آیا انحراف دانشگاه از استقلال خواهی و انحراف از روحیه ضداستکباری خدمت به جامعه دانشجویی است یا ظلم و اهانت اشکار است ؟

آیا ترویج سیاست زدگی و زدوبند سیاسی به جای تعمیق و ارتقای بینش سیاسی دانشجو، ظلم نیست ؟

مسئولین دانشگاه پاسخ بدهند که ایجاد زمینه تشویش و تردید به جای روشنگری و بصیرت افزایی ،ایجاد دوگانگی و تشدید حساسیت هایی که دشمن از آن شاد می شود و بستر ساز فتنه دیگر است بجای گفتمان سازی و تقویت همگرایی و همنوایی با کدامین ارزش اسلامی و منافع ملی سازگاری دارد ؟

حتی با نگاهی به مواضع برخی از سخنرانان به راحتی متوجه می شویم که برخی جریانهای مرموز با اهداف شوم کلیت نظام را و ماهیت انقلاب را و وحدت و انسجام را مورد هدف قرار دادند .

باید مجلس وزیر علوم را به سئوال و استیضاح بکشاند که چرا روز دانشجو توسط یک عده به روز حمایت از عملکرد فتنه گران تبدیل شده است؟

فتنه گرانی دعوت به سخنرانی می شوند که با گستاخی و پرروگری می گویند ما فتنه گر نیستیم و نبودیم بلکه کسانی فتنه گر بودند که نگذاشتند مطالبات مردم در سال 88 به نتیجه برسد.

یعنی فتنه گر مردمی بودند که در 9 دی درمقابلشان ایستادند. تا این حد طلبکارند .ما باید به اینها بگوئیم از گذشته خود خجالت نمی کشید ؟! نمی دانم از بابت آشوب و فتنه گری و زیر سئوال بردن رای هشتادو پنج درصدی ملت و بی آبرو کردن نظام چقدر طلب دارید؟

برای ریختن خون جوانان مان و بابت بی احترامی به عاشورا و سوزاندن پرچم حسینی و رقص و پایکوبی در روز عاشورا چقدر می خواهید؟

این که علیه ولایت فقیه و جمهوری اسلامی و بسیج شعار دادید آب به آسیاب دشمن ریختید طلبتان چقدر است؟

می دانید طلبتان چیست؟ طلب شما محاکمه و اعدام است.! (تکبیرحضار)

اگر سران فتنه اعدام می شدند امروز اینقدر پررو نمی شدند.این رافت اسلامی است امروز شما را پررو کرده است.شما چه طلبی دارید .مسجد آتش زدید ! اموال مردم را تخریب کردید! خون بیگناهان را ریختید! خجالت بکشید ،شرم کنید ،شما بدهکارید به نظام و مردم و ولایت فقیه به انقلاب به شهدا بدهکارید. بروید بدهکاریتان را بپردازید.جنایتی که انجام دادید عذرخواهی و توبه کنید .

مسئولین هم نباید اجازه بدهند که دانشگاه های ما جولانگاه فتنه گران و جولانگاه احزاب و گروه های سیاسی بشود که این به ضرر دانشجو و دانشگاست.

مهمترین سخنران روز دانشجو جناب آقای دکتر روحانی در دانشگاه شریف بودند که متاسفانه ایشان هم یک کلمه از امریکا و استکبار نگفتند ! ای کاش از بدعهدی امریکا می گفتند. که باز هم ما را تحریم کردند که این بار تحریم سفر به ایران را داریم که هر کسی از کشورهای اروپایی و امریکایی به ایران و سوریه و عراق و سودان سفر کند برای سفر به امریکا دچار محدودیتهایی خواهد شد.که رئیس جمهور بجای اینکه از امریکا و استکبار بگوید با سخنان نیش دار خود بر جامعه ارزشی ما می تازد!!

با کنایه ای دانشگاه را امنیتی معرفی می کند!

چرا می گوئید دانشگاه امنیتی است؟

آیا اگر در دانشگاه از کنسرت ها و اردوهای مختلط جلوگیری شود امنیتی می شود؟

آیا اگر دانشگاه های ما علومش اسلامی بشود ،دانشگاه ما اسلامی بشود اگر اساتید دانشگاه ما تفکر اسلامکی داشته باشند ،اگر اساتید سکولار از دانشگاه حذف شوند دانشگاه امنیتی می شود؟

اگر در دانشگاه ها احکام دین اجرا شود ،احکام دین حفظ شود ،احکام دین رعایت بشود دانشگاه امنیتی می شود؟

اگر دانشگاه از اسلام آزاد بشود و احکام دینی رعایت نشود ،کنسرت و اردوهای مختلط داشته باشد امنیتی نیست؟

کجای دانشگاه امنیتی است؟ درحالی که اصحاب فتنه در دانشگاه ها جولان می دهند و اجازه سخنرانی پیدا می کنند هتاکی می کنند هر چه دلشان بخواهند می گویند ،اما یک جانباز انقلاب نماینده مردم تهران در مجلس اجازه سخنرانی به او نمی دهند سخنرانیش را لغو می کنند که رئیس دانشگاه می گوید از ترس عزل شدن سخنرانی دکتر زاکانی را لغو کردم .

معلوم است که دانشگاه ها برای بچه های ارزشی ما باید امنیتی باشد .

شما می گوئید از دولت باید نقد کنید اما اجازه سئوال از خودتان را هم نمی دهید ! هر کجا سئوال و پرسش و پاسخ و خبرنگاران بودند همیشه برنامه ریزی شده و انتخاب شده و محدود بوده و حتی سئوالات را هم مشخص کردید!

چرا می خواهید کشور را بعد از 92 متفاوت معرفی کنید؟

چرا فکر می کنید مردم به مذاکرات هسته ای رای دادند؟

چرا می گوئید تورم یک رقمی شده است؟

چرا پس از برجام را تحول اقتصادی می دانید؟

چرا فکر می کنید انتخابات 92 در 94 و 96 تکرار خواهد شد ؟در حالی که دانشجویان دانشگاه شریف به طعنه به شما جاکلیدی هدیه می دهند و می گویند آقای رئیس جمهور هشت برابر آن صد روزی که گفته بودید گذشت اما آش همان است و کاسه همان و دولت شما دولت رکود اقتصادی است.یعنی کلید تدبیر شما کارایی نداشت.

چرا قبل از سال 92 را دوران خفقان و دیکتاتوری اعلام می کنید ؟

این غلط است ، این ظلم به نظام جمهوری اسلامی است .شما می گوئید در سالهای 90 تا 92 اجتماعات آزادی در دانشگاه در روز دانشجو نداشتیم این درست نیست.هرساله اجتماعات 16 آذر بسیار خوب و پرشور برگزار می شد هم فیلم آن موجود است هم فراموش نمی کنیم که در روز دانشجو عکس رئیس جمهور دولت گذشته را جلوی چشمش آتش زدند و ایشان با لبخندی برخورد کردند شما می گوئید یک زمانی جرات نمی کردند از جنبش دانشجویی بگوید آن کدام زمان بود؟ مگر اینکه در دوران اصلاحات که گفته بودند جنبش دانشجویی حرف مفت است .

اگر امروز در دانشگاه ها به قول شما آزادی است چرا برگزاری همایشهای بسیج دانشجویی در برخی از دانشگاه های آزاد جلوگیری شد؟ و به بسیج دانشجویی حمله ور شدند و بسیج دانشجویی پلمپ شد؟!

من اعتقادم این است که دوران دولت یازدهم دوران بسته شدن دهان منتقدین است که من حرفهایی نسبت به خودم و این استان و این شهرستان دارم که اگر صلاح دیدم در آینده نزدیک رسانه ای می کنم!

اقای رئیس جمهور شما از امثال بازرگان به عنوان بزرگان مبارزه تجلیل می کنید ،بازرگانی که از نهضت آزادی است که امام راحل(ره)فرمود: اگر نهضت آزادی سرکار می ماند سیلی ای به اسلام می زد که تا قرن ها سر بلند نمی کرد و آنها از منافقین بدتر هستند و منافقین را فرزند عزیز مهندس بازرگان معرفی کرد امروز سلام بر بازرگان و سلام به برخی از روشنفکر مأبهای گذشته توسط رئیس جمهور چه معنی دارد؟

جزء بازی گرفتن فکر و اندیشه دانشجویان معنی دیگری نمی توان برای آن تصور کرد! که همین حرکت رئیس جمهور در سال گذشته بخاطر سلامی بر بازرگان داد و امسال ابراهیم یزدی لیبرال مسلک گروهک نهضت آزادی به عنوان مشاور امام در دانشگاه تهران دعوت به سخنرانی می شود که با اعتراضاتی لغو می گردد.

آنهایی که روز دانشجو در 16آذر 1332 جان دادند فکر نمی کردند در این مملکت در سالگرد شهادتشان برای بزک کردن چهره امریکا و تبرئه عمله های امریکا و فتنه گران داخلی همایشهایی برگزار شود که ما امروز شاهد آن هستیم .

آقای رئیس جمهور وقتی آن دانشجو از شما درخواست آزادی سران فتنه را داشتند چرا موضع خودتان را مشخص نکردید؟

چرا نگفتید موضع من موضع رهبری در قبال فتنه است؟

چرا نگفتید خط قرمز نظام ،خط قرمز رهبری ،خط قرمز دولت است ؟ و خط قرمز همه ماست!

چرا نگفتید آزادی سران فتنه در حیطه اختیارات من نیست ؟ من رئیس جمهور که سوگند خوردم ، پاسدار مذهب رسمی کشور و قانون اساسی و استقلال و امنیت کشور باشم نمی توانم هجمه و حمله به استقلال و امنیت کشور توسط مشتی تبهکار را نادیده بگیرم؟

چرا نگفتید نمی توانم خون 22 شهید مظلوم فتنه را نادیده بگیرم و این جرم بزرگ را چشم پوشی کنم و برای آزادی سران فته قدم بردارم که اگر قدم در راه آزادی سران فتنه بردارید برخلاف سوگند خود عمل کردید؟

که امیدوارم رئیس جمهور با قاطعیت درمقابل عوامل فتنه ایستادگی کند تا در فرایند انتخابات نفوذ نکنند که من هفته بعد انشاالله سخن خواهم گفت.

در بحث افرادی که در پای صندوق ها به عنوان هیات اجرایی می خواهند بکارگیری کنند باید دقت شود چه کسانی را بر سر صندوق ها می گمارند نکنه از اصحاب فتنه بگمارند که انتخابات را مهندسی کنند انشالله برای هفته بعد حرفهایی دارم که بیان خواهم کرد.

روز و هفته احیای وقف را در آن قرار داریم که از سنت های حسنه اسلامی است از ارزشهای جهان بینی دینی و مذهبی است در میان ائمه حضرت علی بیشترین وقف را داشتند ،در مدت 25 سال امامت خود به کارهای کشاورزی و باغداری مشغول بودند که از این طریق املاک مزارع فراوانی را وقف نمودند عواید سالانه وقفیات امیرالمومنین بیست و چهارهزار دینار می رسید از جمله موقوفات قنات ها چاه ها ، باغات است که اینها را برای فقرا وقف می کردند ، ما برای فقرا وقفی نمی کنیم همه وقف ها برای امام حسین نباید باشد ،ما وقفیات دیگری هم لازم داریم وقف فقرای جامعه ، وقف جهیزیه عروسهایی که از خانواده های مستمند هستند اینگونه وقف ها را هم بایستی داشته باشیم.

وقف سنتی است که امیرالمومنین می فرمایند: که باید حفظ شود. فرهنگ وقف باید در کشور گسترش پیدا کند آنچنان تقویت شود که همگان از اجرای برکات این سنت حسنه بهره مند شوند.انشاالله

برای دریافت فایل صوتی خطبه این هفته سیدمصطفی محمدی امام جمعه انقلابی بندرگز اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه