وطنی: کارآفرینی راهکار رفع بیکاری/ عباسی: اشتغال بیش از 710 هزار در گارگاه های فنی گلستانی

IMG12165453همایش استانی آموزش های فنی و حرفه ای با محوریت کار آفرینی، اشتغال و توسعه پایدار در دانشکده فنی و حرفه ای امام خمینی (ره) علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ محمد رضا وطنی مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در این همایش گفت: مدرک گرایی و دوری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و عدم مهارت آموزی از عامل اصلی بیکاری در گلستان است.

وی کارآفرینی را از راهکارهای مهم کاهش نرخ بیکاریدر کشور دانست و اظهار کرد: در حال حاضر دولت بیش از 4 میلیون نفر شاغل و 5 میلیون نفر باز نشسته دارد که باید به آن ها حقوق‌دهد و امکان استخدام و اشتغال همه‌ی افراد جامعه را در بدنه خود ندارد.

وطنی تصریح کرد: کشورهای خارجی با کاهش بار اقتصادی دولت، زمینه‌ی توسعه‌ی کشور خود را با کارآفرینی فراهم کرده اند، این در حالی است که ما بیشتر به اقتصاد دولتی تکیه داریم و این از عوامل اصلی رشد بیکاری در کشور است.

فعالیت 4800 کارگاه فنی در گلستان

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این همایش از فعالیت 4 هزار و 800 کارگاه های فنی در گلستان خبر داد و گفت: بیش از 710 هزار نفر گلستانی با اشتغال در این کارگاه ها، از خدمات بیمه ای بهره مند شده اند.

امراله عباسی اظهار کرد: عدم آموزش‌های موثر و متناسب با نیاز بازار کار باعث شده، کارجویان اعتماد به نفس خود را از دست داده و بیشتر به دنبال مشاغل کاذب، غیر رسمی و مزد بگیری باشند.

وی با تاکید بر لزوم ورود به عرصه کارآفرینی علمی، تصریح کرد: 4 میلیون نفر فارغ‌التحصیل جدید به بازار کار اضافه شده و بازار کار و اشتغال سنتی توان جذب این تعداد جمعیت را ندارد.

عباسی کارآفرینی و مشاغل فنی را بهترین راهکار کاهش نرخ بیکاری دانست و ادامه داد: گلستان از لحاظ اشتغال در رده های آخر قرار دارد، اما خوشبختانه به تازگی توسعه‌ مشاغل دانش بنیان با هدف کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و توانمند سازی بنگاه‌های اقتصادی در استان آغاز شده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به نرخ12.7 بیکاری استان در بهار امسال متذکرشد: این نرخ بیکاری گلستان در حالی بوده که در همین زمان نرخ بیکاری کشور 10.8 و متوسط نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی 17.5 و جمعیت بیکار کشور غیر از فارغ‌التحصیلان 140 هزار نفر بوده است.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه