ثبت دقیق وقایع حیاتی راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را هموار می سازد

hayatiمعاون فرماندار علی آباد کتول گفت: ثبت دقیق آمارهای چهار گانه وقایع حیاتی، علاوه بر شناخت دقیق عوامل و آسیب های اجتماعی، راه پیشگیری از آن ها را هموارتر می کند.

به گزارش زرین نامه؛ محمد جواد زنگانه در سومین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی این شهرستان بیان کرد: ثبت وقایع حیاتی بالافاصله بعد از ولادت یا وفات و قرار گیری آن در آمار کشوری، امروزه در دنیا از جایگاه ویژه ای دارد، زیرا همه ی برنامه ریزی ها بر اساس همین آمار است.

وی اظهار کرد: ثبت آمار دقیق وقایع حیاتی، بررسی علمی عوامل مرگ و میرها و بروز حوادث اجتماعی جهت کنترل و کاهش این آسیب ها، امری ضروری است.

زنگانه تاکید کرد: اگر آمارهای وضعیت چهار گانه ثبت احوال با دقت نظر بیشتر و به طور علمی- پژوهشی مورد بررسی قرار گیرد، علاوه بر شناخت دقیق عوامل و آسیب های اجتماعی، راه پیشگیری از آن ها نیز هموارتر می شود.

وی در پایان صحبت های خود با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره تکریم ارباب رجوع گفت: با توجه به حجم بالای کار اداره ثبت احوال، نیاز است کارمندان این اداره با حفظ آرامش خود، به مردم خدمت رسانی کنند.

لزوم همکاری ثبت یاران برای ثبت دقیق آمارهای وقایع حیاتی

جلیل امان زاده رئیس اداره ثبت احوال و دبیر شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان علی آباد کتول نیز در این جلسه گفت: هدف از تشکیل جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی، هم اندیشی به منظور بهبود ثبت وقایع حیاتی و جایگاه این شهرستان در سطح استان است.

وی افزود: رسانه ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند در بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی امر مهم ثبت وقایع حیاتی به خانه های بهداشت، دهیاری ها، شهرداری ها، شورای اسلامی و بخشداری ها به عنوان ثبت یار و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی، پزشکی قانونی و بیمارستان ها نیز می توانند در بحث اعلام وقایع جهت ثبت به موقع ولادت ها حداکثر ظرف 15 روز پس از تولد و وفات حداکثر 10 روز پس از وقوع، در اجرای این مهم، اداره ثبت احوال را یاری کنند.

امان زاده در پایان صحبت های خود، گزارشی از اهم فعالیت های انجام شده در اداره ثبت احوال شهرستان علی آباد کتول طی ماه های اخیر ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه