اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود/ قسمت اول

573ترکیب 2 عبارت اقتصاد و مقاومت، ساده ترین تعبیری که برای شنونده ایجاد کند، این است که برنامه ریزی و فعالیت های اقتصادی که بتواند تاب تحمل شرایط فشارهای گوناگون را برای ادامه حیات اقتصادی کشور داشته باشد.

به گزارش زرین نامه؛ اقتصاد مقاومتی از 2 کلمه « اقتصاد» و «مقاومت» تشکیل شده است. اقتصاد عاملی اثرگذار در تمامی شئون زندگی، چه در صلح و چه در جنگ است و مقاومت نیز همواره وجود فشار را در ذهن تداعی می کند. خواه این فشار از جانب عوامل گوناگون طبیعی (خارج از اراده و کنترل انسان) و خواه از سوی عوامل ارادی و بر اساس نیات غیر دوستانه باشد.

ترکیب 2 عبارت اقتصاد و مقاومت، ساده ترین تعبیری که برای شنونده ایجاد کند، این است که برنامه ریزی و فعالیت های اقتصادی که بتواند تاب تحمل شرایط فشارهای طبیعی (بلایای طبیعی و...) و فشارهای ارادی (ناشی از عملکرد دوستان نادان و دشمنان دانا) را داشته باشد تا نتیجه آن رفاهی در خور شٱن و جایگاه مردم ایران اسلامی به عنوان احیاء کنندگان تمدن بزرگ اسلامی در عصر حاضر باشد.

البته مبدع و ارائه دهنده این تئوری چون شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی است، لذا بهترین راه شناخت این تئوری و سپس عملیاتی کردن آن، توجه دقیق به نظرات ایشان در زمینه اقتصاد مقاومتی است تا بابررسی جامع این تئوری، بتوان در تمامی شئون اقتصادی اعم از فردی و اجتماعی، ملی و منطقه ای، داخلی و خارجی و ... از آن بهره جست.

ادامه دارد.....