درآمد هر گلستانی نیمی از متوسط سرانه کشور است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان گفت: طبق آمارهای ارائه شده در سال 1392 هر گلستانی نیمی از متوسط درآمد کشوری را دارد.

به گزارش زرین نامه؛ حسین پیش‌قدم ظهر امروز در همایش توسعه استان با ایده‎های جوانان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی روند شاخص‎های فعلی استان گلستان برای دستیابی به توسعه نیازمند تلاش و برنامه‎ریزی بیشتری است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمارها استان گلستان با دارا بودن 2.2 جمعیت کشور 1.28 تولید ناخالص داخلی را دارد، افزود: هر گلستانی در این سال نیمی از درآمد متوسط کشور را داراست.

پیش‌قدم خاطرنشان کرد: رشد محصول ناخالص کشور 20.5 درصد است و استان گلستان در این حوزه 19.8 درصد است که باز هم از میانگین کشوری کمتر است.

توسعه کمی و کیفی در بخش کشاورزی و گیاهان دارویی ظرفیت گلستان را افزایش می‎دهد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان با بیان اینکه فقط تولید ناخالص در سرانه توسعه موثر نیست، خاطرنشان کرد: امروزه اقتصاددانان به توسعه شاخص‎های انسانی نیز توجه دارند و به همین دلیل مباحث توسعه را نباید تنها در اقتصاد دنبال کنیم.

پیش‌قدم عمر طولانی، دانش و برخورداری از استانداردهای زندگی را مولفه‎های شاخص‎های انسانی دانست و گفت: ایران در بین 174 کشور رتبه 69 را در شاخص توسعه‎های انسانی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان با بیان اینکه مباحث اجتماعی، فرهنگی و انسانی در توسعه بسیار مهم و تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: اگر چه استان در حوزه اقتصادی پایین است، اما در مباحث انسانی پیشرفت‎های خوبی داشته‎ایم که امیدواریم با توسعه شاخص‎های اقتصادی شاهد رشد و توسعه در سطح استان باشیم.

وی با بیان اینکه در استان گلستان در حوزه‎های مختلف ظرفیت خوبی وجود دارد، افزود: توسعه کمی و کیفی در بخش کشاورزی و توسعه گیاهان دارویی و اصلاح ساختار می‎تواند ظرفیت گلستان را افزایش دهد.

پیش‌قدم ابراز داشت: رشد قابل توجه در زمینه طیور، توسعه صنایع‌دستی، توسعه صنایع تبدیلی، کشاورزی، صنایع پاک و توسعه شهرک‎های صنعتی، افزایش اکتشافات دریای خزر، توسعه حمل و نقل، تقویت و تجهیز کمی و کیفی راه‎های ارتباطی، تنوع بخشیدن به اقتصاد روستایی، ساماندهی سواحل و دیگر موارد می‎تواند در ارتقای شاخص‎های توسعه استان نقش داشته باشد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه