اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود/ قسمت پنجم

در این قسمت از سلسله مباحث «اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود» مبحث روش های کار برای اجرای اقتصاد مقاومتی در سطوح ملی، استانی، منطقه ای، دولتی و مردم را تبیین خواهیم کرد.

به گزارش زرین نامه؛ با دقت به نظرات به دست آمده از مجموعه نامه ها و بیانات مقام معظم رهبری، یک نتیجه کلی که حاصل می شود، این است که اقتصاد نیز مانند سایر حقوق بشری در دسترس همگان است و قوم و ملتی به عمق و نتایج مطلوب آن دست پیدا می کنند که با اراده ای قوی تلاش صادقانه و بر پایه آگاهی دانش بنیان به دنبال حل مشکلات خود بر اساس داشته ها و موانع پیشروی خود ( اعم از درونی و بیرونی ) باشند.

البته ایشان نیز نمونه هایی مانند علوم نانو، هسته ای، دفاعی، شبیه سازی و ... را نیز ذکر می کنند که تمامی ملت ایران نیز از آن ها آگاهی دارند و البته ایشان طریقی را ارائه  می دهند که بر اساس ادبیات اقتصاد دانان جهان همان «اصلاح زیر ساخت های اقتصادی» بیان می شود و البته تقاوت آن با ادبیات کلاسیک تنها در روش نیست، بلکه بار ارزشی دادن به آن ها بر اساس ارزش های متعالی ملت ایران است، یعنی برپایه ارزش های متجلی در گنجینه دفاع مقدس و آن همان تعبیر اقتصاد مقاومتی است، چرا که ما در جنگ، متجاوز نبودیم و مقاومت کردیم لذا عنایت خداوند، شامل حال ملت ما شد و در نبرد اقتصادی و حتی در زمان صلح باید به مدد ارزش های الهی بر این مهم فائق آییم.

ادامه دارد....

لینک مرتبط:

اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود/ قسمت چهارم