چه کسی حریف سالن «کشتی کمالان» می شود؟!+تصاویر

کشتی بخش کمالان شهرستان علی آباد کتول سالن مشکلات زیادی در زمینه مکان تمرین کشتی گیران و امکانات ورزشی دارد، که برای حل آن ها حریف می طلبد.

به گزارش زرین نامه؛ کشتی ورزش پهلوانان خطه شمال، ورزشی که جوانان و نوجوانان شهر من عاشقانه به آن می نگرند و پهلوانانی چون تختی، حیدری، خادم و .... الگوی رفتاری زندگیشان است.

ورزشی که اگر چه خواستگاه آن خطه شمال بوده، اما جزو محروم ترین ورزش ها در آنجاست.

پهلوانان زیادی از شهرستان علی آباد کتول دست هایشان روی تشک زرین کشتی به نشانه افتخار بلند شده است که در همین سالن های کوچک اجاره ای بدون امکانات کشی پرورش یافته اند.

ما نیز به یکی از این سالن ها سری زده ایم...

اینجا سالن فرهنگی - ورزشی کشتی شهید نظری مجتمع دخانیات بخش کمالان و شهر فاضل آباد است.

جایی که بسیاری از جوانانمان را از آسیب های گسترده اجتماعی همچون بزهکاری و اعتیاد مصون ساخته است.

کشتی گیران رده های مختلف سنی در سالنی کوچک و ساده در حال تمرین هستند.

پای صحبت های سید موسی حسینی می نشینیم؛ در آغاز حرف های از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و مسئولین سالن ورزشی «شهید نظری» مجتمع دخانیات شهر فاضل آباد که در احیاء و رونق دوباره ورزش کشتی در بخش کمالان همت بلند کرده اند، قدردانی می کند، اما از کمبود امکانات و کوچکی سالن گلایه دارد و اینکه بخشی از مشکلاتشان تنها با جابه جایی روزهای تمرین از فرد به زوج در این سالن حل می شود.

وی در اینباره می گوید: در سال های گذشته روزهای زوج برای تمرین می آمدیم که در ساعت تمرین ما سالن فوتسال باشگاه، هیچ تمرینی در آن جا نداشت و می توانستیم کشتی گیران را به چند گروه تقسیم کنیم، تا عده ای در آن سالن به نرمش پرداخته و گروه کوچکی هم در همین اتاق 6*7 متری به تمرین فنون کشتی بپردازند.

حسینی می گوید: دلم می سوزد وقتی این همه شور و اشتیاق را در جوانان و نوجوانان پر استعداد منطقه می بینیم ولی برای پرورش آن ها کار چندانی از من بر نمی آید، چون امکاناتی نداریم. نه سالن استاندارد و مناسبی که بشود در آن تمرین کرد، نه امکانات جانبی مانند دستگاه های بدنسازی که از آن ها جهت رشد کشتی گیران بکار بگیریم.

سراغ هیئت کشتی بخش کمالان می رویم، احمد درویشی عضو کمیته فنی هیئت کشتی می گوید: ورزش امکانات می خواهد، خصوصاً کشتی که سالن 12*12 و تشک 10*10 حداقل آن است. ما حتی تجهیزات داوری نداریم، چه رسد به دستگاه های بدنسازی و ...

مجید یوسفی دبیر هیئت کشتی بخش کمالان نیز اضافه می کند: در گذشته بخاطر زمان بندی درست، می توانستیم تا حدود 50 کشتی گیر را هم با شیفت بندی، مدیریت کنیم، اما مدتی است که خردسالان، نونهالان و بزرگسالان در همین فضای کوچک باهم تمرین می کنند که گاهی منجر به آسیب دیدن رده های خردسال و نونهالمان می شود.

ایرج محمدی رئیس هیئت کشتی بخش کمالان نیز اضافه می کند: در گذشته مربیان ما هیچکدام، بومی نبودند، حالا هم که مربی بومی دلسوز داریم، به دلیل محرومیت مردم منطقه کمالان و عدم توانمندی مالی هیئت کشتی، حتی نمی توانیم، کشتی گیران را به مسابقات محلی کشتی هم اعزام کنیم.

وی با اشاره به پیگیری های هیئت کشتی اظهار می کند: دیدار و مکاتباتی هم با هیئت کشتی اداره ورزش و جوانان داشتیم، که گفتند، ما می توانیم به شما 400 متر زمین برای احداث خانه کشتی اختصاص دهیم، به شرط اینکه هیئت کشتی فاضل آباد هم حداقل 300 میلیون ریال آورده داشته باشد.

سلمان دنکوب به عنوان حسن ختام این جلسه گفت: ما به مثابه کشاورزی هستیم که دانه های مستعد در اختیارمان است، ولی زمینی برای پرورش و باروری آن ها نداریم.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ اوج سختی و مشکلات کشتی فاضل آباد و بخش کمالان آنجا معلوم می شود که پس از سال ها، موفق به جذب یک مربی بومی می شود، ولی همین مربی بومی به دلیل شیفتی بودن شغلش نمی تواند به طور مداوم در ساعت تمرین کشتی حاضر شود.

لازم به ذکر است، ‌سید موسی حسینی مربی کشتی بخش کمالان با تلاش اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار فاضل آباد در یکی از شرکت های زیر مجموعه این شهرداری مشغول به کار است.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه