ما حافظ انقلابیم/ راه امام و شهدا را ادامه می دهیم+ تصاویر

نسل چهارمی ها همان کودکان امروز و جوانان فردای ایران اسلامی هستند که جا پای نسل دیگری از انقلاب می گذارند و داستان رشادت ها و دلاوری های جوانان این مرز و بوم را برای آیندگان بازگو می کنند.

به گزارش زرین نامه؛ نسل چهارم انقلاب اسلامی نقش مهمی در شناساندن توانمندی های ملت ایران به جهانیان دارد و با در دست داشتن سریعترین ابزار به نام اینترنت می تواند اخبار و اتفاقات انقلابش را برای سراسر جهان مخابره کند.

این کودکان نیز هم سن همان پنجاه و هشتی هایی هستند که در سال 1343 امام آن ها را یاران در گهواره خوابیده خطاب کرد و در سال 1358 به رزمگاه آمدند و از خاک و ناموس کشورشان دفاع کردند و حال این کودکان یاد آنان را برایمان زنده می کنند.

شاید اگر یک جوان یا میانسالی درباره انقلاب بگوید برایمان موضوع جدیدی نباشد ولی از زبان کودکان یا همان نسل چهارمی های انقلاب که انقلاب یعنی چه، چرا پدران و مادرانشان جنگیدند و شهید دادیم ماجرای جالب تری باشد.

در راستای اهمیت نقش این کودکان در پابرجایی انقلاب اسلامی ایران گفتگویی با آن ها انجام داده ایم:

فائزه شکی دانش آموز مدرسه «آوای علم» از امام عزیزی که او را ندیده است و از شهیدانی می گفت که آن ها را از زبان پدر بزرگ و مادر بزرگش شناخته است و می خواهد راهشان را ادامه دهد.

محدثه نوروزی دانش آموز کلاس سوم است که می خواهد با درس خواندش در آینده ای نه چندان دور به کشورش خدمت کند.

علی محمدی کودک 10 ساله علی آبادی با خواندن شعر «من انقلابی هستم بیگانه نمی پرستم، رهبر من امامه حرفش برام تمامه» عشق به رهبرش را اعلام می دارد و می گوید که می خواهد درس بخواند و در آینده یک دانشمند هسته ای شود.

فاطمه احمدی هدفش معلم شدن و تربیت نسل های انقلابی است که به آن ها معنای شعار «آمریکا زیر لگدهای ماست» را بیاموزد.

محمد طه شکی 8 سال بیشتر ندارد که با افتخار می گوید می خواهم از انقلابم دفاع کنم.

فاطمه تخم افشان شاگرد کلاس چهارم با کلام کودکانه اش می گوید پشت رهبرش می خواهد محکم بایستد تا دشمن هوس نکند به ایشان نگاه بد بیندازد.

زهرا ملک حسینی کودک 11 ساله علی آبادی با حجابی که همانند مروارید در صدفش می درخشید با افتخار می گوید الگویش حضرت فاطمه (س) است و از شهیدان تشکر می کند که این انقلاب را به او هدیه داده اند.

الناز مسروری دانش آموز کلاس ششم تصمیم دارد با یک شغل مناسب به خانواده های بی بضاعت کمک کند تا شهدا از او راضی باشند.

مشکات محمدی تازه وارد به سنگر علم و دانش با کلام شیوای کودکانه خود «شعار امام رهبر ماست خمینی همره ماست» را می خواند و از آرزویی که در ذهن می پروراند را به زبان جاری می کند که دوست دارد مثل کیمیا یک معلم انقلابی شود تا به همه بچه ها امام را بشناساند.

هانیه شکی و فاطمه گیلک با حجابی زیبنده یک دختر انقلابی در کنار گلزار شهدا ایستاده بودند و عهدی همانند پدر و مادرانشان با شهیدان همیشه جاوید می بستند.

گزارش: فاطمه گیلک
انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه