تولید سالانه 325 تن قزل آلا در علی آباد کتول+ تصاویر

رئیس اداره شیلات علی آباد کتول گفت: علی آباد کتول با تولید سالانه 325 تن تولید ماهی قزل آلا به عنوان قطب تولید این نوع ماهی در گلستان مطرح است.

رحمت محمدی در گفتگو با زرین نامه بیان کرد: شهرستان علی آباد کتول با 12 مزرعه سردابی (قزل آلا)، بیشترین میران تولید قزل آلای گلستان را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: 100 در صد تکثیر ماهی قزل آلای استان نیز در علی آباد کتول انجام می شود و یکی از برنامه های شیلاتی شهرستان، با ورود بخش خصوصی، تامین بچه ماهی قزل آلای گلستان و استان های همجوار با تکثیر و ورود تخم چشم زده است.

محمدی تصریح کرد: علی آباد کتول تنها شهرستان عاری از هر گونه بیماری آبزیان، به خصوص بیماری ویروسی VHS (خونریزی پوزه در قزل آلا) گلستان است و با توجه به اهمیت آن در بحث بیماری های آبزیان، در آینده نزدیک تامین بخش عمده ای از بچه ماهی قزل آلای مزارع استان گلستان و استان های همجوار در این شهرستان خواهد بود.

وی در ادامه از تولید سالانه 240 تن ماهیان گرمابی در این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به نوع شرایط آب و هوایی علی آباد کتول، علاوه بر پرورش ماهیان سردابی قزل آلا، پرورش ماهیان گرمابی (کپور، آمور، فیتوفاگ، بیگهد) نیز در شمال، شمال شرق و شمال غرب این شهرستان انجام می شود.

رئیس اداره شیلات شهرستان علی آباد همچنین با اشاره به فعالیت های ترویجی در راستای بالا بردن سرانه مصرف آبزیان در علی آباد خاطر نشان کرد: با وجود بیماری هایی که به دلیل تغذیه نامناسب بین مردم شایع است و با توجه به اینکه آبزیان به عنوان غذای سلامت تائید شده اند، شیلات شهرستان اقدام به برگزاری دوره های پخت ماهی و جشنواره طبخ در نقاط مختلف شهر ها و روستا های علی آباد کتول را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه