روایت دهقان‌های فداکار قرق و زمستان رویایی در تالاب‌های شمال

زرین نامه: دهقان‌های فداکار قرق، شگفتنی سازی بسگتبال گرگان، زمستان رویایی در تالاب‌های شمال و بازسازی قدیمتی ترین پیست اسبدوانی کشور پشت خاکریز وعده ها از جمله گزارش‌های منتخب گلستان در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش زرین نامه، بریدگی غربی مسیر بین المللی تهران به مشهد در استان گلستان حد فاصل روستای قرق گرگان هر شب یک سانحه رانندگی را شاهد است، به دلیل کمبود علائم رانندگی، اهالی منطقه مجبورند همانند "ریزعلی خواجوی" دهقان فداکار هر شب با برپایی آتش در حد فاصل این مسیر برای جلوگیری از بروز حادثه جدید تلاش کنند.

سوانح و حوادث ترافیکی در این مسیر پرتردد سبب شده تا اهالی منطقه درخواست احداث یک زیرگذر برای تردد داشته باشند، ساخت این زیرگذر از 20 روز قبل آغاز شده و قرار است 45 روزه به پایان رسد.

یک راننده تریلی که خودرویش در گذر این مسیر منحرف شده است، در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه مسیر عبوری دو طرف جاده را چنان باریک کرده اند که اگر راننده ای آشنا با مسیر نباشد، دچار سانحه خواهد شد.

اقتصاد مقاومتی" تحقق تولید محصولات تحریمی تا پره‌های رگلاتور توربین در کارگاه‌های کوچک

توجه به تولیدات داخلی، استفاده از نیروی کار و سرمایه داخلی، اتکا بر اقتصاد «دانایی‌ محور»، توجه خاص به تولید کالا‌های اساسی و محصولات زیر‌بنایی از شاخصه های اقتصادی است که از آن می توان به عنوان اقتصاد مقاومتی یا تحقق عملی شعار "ما می توانیم"، نام برد.

تولید محصولات تحریمی پتروشیمی نظیر کاتالیست R62 و تولید پره های رگلاتور توربین بخار تولید برق دونمونه از مصادیق اقتصاد مقاومتی است که توسط متخصصان کشورمان و با هدف دور زدن تحریم ها و تحقق عملی شعار ما می توانیم، صورت گرفته است.

به اعتقاد تحلیلگران مسائل اقتصادی، اقتصاد مقاومتی نه "مقاومت اقتصادی" است و نه " اقتصاد ریاضتی"، بلکه اقتصادی است که با بکارگیری توانمندی‌های داخلی برای شکوفایی اقتصاد ملی تلاش می شود و روی خودکفایی و مزیت های تولید داخل تاکید کرد.

بسکتبال گرگان شگفتی ساز شد/ اشکها و لبخندهای هواداران

تیم بسکتبال گرگان با حذف همیاری شهرداری زنجان و حضور در جمع چهار تیم لیگ برتری، شگفتی ساز این دوره بازیهای لیگ برتر شده است.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان شامگاه دوشنبه بازی در خارج از خانه را به برد شیرین مبدل کرد که دو بازیکن کلیدی و تاثیرگذار این تیم دچار مصدومیت بودند.

شاگردان اسدالله کبیر در دوبازی پلی اف لیگ برتر، زنجیره شگفتی سازی این تیم را تکمیل کردند و با پیروزی مقابل تیم همیاری در سالن اختصاصی این تیم و در غیاب آرن داودی گارد راس ملی پوش همیاری به جمع چهار تیم برتر مسابقات پیوست.

متکی: درباره کاندیداتوری در انتخابات آتی هفته آینده رسما اعلام نظر می کنم

وزیر سابق امور خارجه کشورمان گفت: یکسال و نیم برای حضور و کاندیداتوری انتخابات آینده ریاست جمهوری ارزیابی کرده ام و این ارزیابی ها به پایان رسیده است.
، منوچهر متکی دقایقی قبل در سخنرانی خود در حسینیه دریانیهای گرگان گفت: یکسال و نیم برای حضور و کاندیداتوری انتخابات آینده ریاست جمهوری ارزیابی کرده ام و این ارزیابی ها به پایان رسیده است.

وی افزود: در ارزیابی ها وابسته به گروه خاصی نبوده ام و نظرم درباره حضور در انتخابات آتی به عنوان کاندیدا را هفته آینده در نشست خبری به طور رسمی به ملت ایران اعلام خواهم کرد.

زمستان رؤیایی در تالابهای شمال/ ایستگاهی برای پرندگان مهاجر

زمستان تالابهای شمال نیز همانند دیگر فصل ها رویایی و تماشایی است و سفر به این مناطق بکر و رویایی، تصاویر چشم نوازی برای طعبیت گردان خلق می کند.

تالاب‏هاي استان‏هاي شمالي كشور همه ساله در فصل زمستان،‏ پذيراي تعداد زيادي پرنده آبزي مهاجر هستند،‏ بنابر‌اين محل‏هاي مهمي براي زمستان گذراني گونه‏ هاي متعددي از اين جانوران محسوب مي‏ شوند.

به طوركلي با توجه به اهميت‌ها و ارزش‏هاي ويژه بوم شناختي پرندگان آبزي در مناطق تالابي،‏ از نتيجه مطالعات مربوط به جمعيت‏هاي گونه‏ هاي مختلف پرندگان و تغييرات آنها مي‏ توان براي مديريت چنين منطقه‏هايي بهره جست.

بازسازی قدیمی ترین پیست اسبدوانی کشور پشت خاکریز وعده ها

یک دوره دیگر از کورس سوارکاری گلستان به خط پایان رسید و بازسازی قدیمی ترین مجموعه اسبدوانی کشور به غم وعده های مکرر به ایستگاه آخر نرسید.

کار بازسازی مجموعه سوارکاری گنبدکاووس بعد از 40 سال از اوایل سالجاری آغاز شده بود و قرار بود تا آبانماه به پایان رسد ولی به دلیل ناتمام ماندن این طرح، کورس پاییزه امسال
برای اولین بار و برخلاف سالهای دیگر نیز در این مجموعه برگزار نشد و چابکسواران در پیست خراب آق قلا به رقابت پرداختند.

پیست اسبدوانی گنبدکاووس با 150 هکتار وسعت از اوایل سال 1350 احداث شد و 40 هکتار آن محوطه و بقیه مزارع کشاورزی است./مهر

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه