آیین گلریزان باستانی کاران فاضل آبادی در آستانه نوروز 95+ تصاویر

آیین  گلریزان باستانی کاران فاضل آباد در آستانه نوروز باستانی 95 با حضور پهلوانان و ورزشکاران این شهر برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ در این مراسم که حجت الاسلام والمسلمین قاسمی امام جمعه فاضل آباد، تجری مفرد فرماندار شهرستان علی آباد کتول، میردیلمی بخشدار کمالان،  مردم و سایر مسئولان ادارات شهرستان نیز حضور داشتند، پهلوانان فاضل آباد برای رهایی زندانیان و بازگشت آن ها به جمع خانواده در آستانه سال جدید، گلریزان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نجفعلی قاسمی امام جمعه فاضل آباد  در این مراسم  با اشاره به بیت «بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند»، گفت: گلریزان برای نجات مردم از بند مشکلات، امری نیکو و پسندیده است و شعرا و بزرگان زیادی نیز در این خصوص تاکید داشته اند.

وی کمک و حمایت از نیازمندان و درماندگان توسط مسلمانان را امری ضروری دانست و عنوان کرد: این مراسم ها (گلریزان) مورد عنایت خداوند متعال است و در آیات و روایات نیز به اینگونه اشاره شده که بهترین شما نزد من کسی است که مشکلات نان خوران من را حل کند .

احمد تجری مفرد فرماندار شهرستان علی آباد کتول نیز در این مراسم با قدردانی از باستانی کاران شهر فاضل آباد برای انجام این امر پسندیده، بیان کرد: ورزش باستانی ورزشی الگو گرفته از ورزش مولا علی (ع) است و تمام فضائل و ویژگی های آن را از جمله شجاعت، از خود گذشتگی و… را شامل می شود.

وی گلریزان برای آزادی زندانیان غیر عمد را آیینی نیکو و پسندیده توصیف کرد و گفت: همه ی ما باید کمک به زندانیان غیر عمد را وظیفه خودمان بدانیم، مردم را نیز در این امر شریک کنیم و از آنان بخواهیم برای کمک و نیکوکاری در مسیر کسب رضایت خداوند، پا به عرصه بگذارند.

رحمت اله میردیلمی بخشدار کمالان هم در این مراسم، گفت: همه ی کسانی که موقعیت و سرمایه ای دارند، برای نجات زندانیان از بند و گرفتاری قدم بردارند، زیرا خداوند متعال نیز در قرآن کریم به این مساله تاکید ویژه ای داشته اند.

golrizan1

golrizan1

golrizan1

golrizan1

golrizan1

golrizan1

golrizan1

golrizan1

golrizan1

golrizan1

golrizan1

golrizan1

golrizan1

 

عکاس: مسعود غلامی

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه