مدیران گلستانی هنوز اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفته اند

مدیر پایگاه خبری تحلیلی کاسب امین گلستان گفت: اقتصاد مقاومتی از سوی نهاد ها و دستگاه های اجرایی استان گلستان، تنها روی کاغذ بخشنامه ها و بنر همایش های تحت این عنوان اجرایی شده است. مدیران گلستانی هنوز اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفته اند که کارکردهای آن در استان مشاهده نشده است.

محسن عسگری در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: اقتصاد، فرآیند توسعه کشور در حوزه تولید و توزیع است و ریشه توسعه هر کشوری در زمینه های مختلف  نیز در اقتصاد نهفته است و به نوعی حیات نظام سیاسی یک کشور به نظام اقتصادی آن کشور بستگی دارد.

وی اظهار کرد: دشمن طی دهه های گذشته راه های گوناگون ضربه به نظام پر اقتدار جمهوری اسلامی ایران را آزموده و به دنبال عدم موفقیت در آن ها، به تهدید های اقتصادی روی آورده و تحریم های اقتصادی را در پیش گرفته است.

عسگری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی طی چندین سال گذشته به موضوع اقتصاد مقاومتی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرده اند اما متاسفانه کسی این سخنان معظم له را جدی نگرفته و اگر هم گرفته باشد، تنها در نامه نگاری ادارات و برگزاری همایش ها به مرحله اجرا در آمده است.

این خبرنگار حوزه اقتصادی استان گلستان در ادامه عمل به اقتصاد مقاومتی را زمینه ساز نوآوری و شکوفائی کشور دانست و گفت: تقویت تولیدات داخلی از محور های اساسی اقتصاد مقاومتی است و به عبارتی می توان گفت اگر تولید داخلی رونق بگیرد، همه مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر کشور است، مرتفع خواهد شد.

عسگری اذعان داشت: حمایت از تولید‌کنندگان داخلی برای تولید محصول باکیفیت و تشویق مردم برای خرید کالاهای داخلی از موضوعاتی است که باید مسئولین کشوری و استانی به آن به عنوان یک اصل قلمداد کنند تا تاثیر بسزای اقتصاد مقاومتی را در جامعه شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: شاید در آغاز راه برای اجرای اقتصاد  مقاومتی با اندک دشواری مواجه شویم، اما قطعاً در ادامه کار موجب رشد و شکوفایی اقتصاد خانواده ها و کل کشور می شود.

عسگری در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصاد مقاومتی در گلستان، گفت: طی سال های اخیر سپاه یکی از نهادهای بوده که در لبیک به پیام مقام معظم رهبری وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شده و انصافاً خوب هم عمل کرده است که به نوعی اقدامات آن تلنگری به سایر  نهاد ها و سازمان های مرتبط با عملیاتی سازی طرح اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه نهاد های استانی این تصور را دارند که توسعه و یا اجرای اقتصاد مقاومتی تنها با دادن وام به واحد های تولید مرغ بومی و پرورش قارچ به خانوارها عملی می شود و این در حالی است اقتصاد مقاومتی چیزی فراتر از این مسایل است.

عسگری متذکر شد:دستگاه های اجرای باید در حمایت از تولیدات داخلی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی پیشقدم باشند و از اقلام مصرفی نظیر خودکار و قلم گرفته تا سایر محصولات مورد نیازشان، برند های داخلی را استفاده کنند که اجرایی کردن این امر قطعاً انقلاب بزرگی در اشتغال و در آمد کارخانه های داخلی به وجود می آورد.

مدیر پایگاه خبری تحلیلی کاسب امین گلستان در پایان خاطر نشان کرد: مقاوم‌سازی تولیدات داخلی برای مقابله با تحریم‌ها و بحران‌های کشور در حوزه اقتصاد، از نکات مؤثر برای عمل به اقتصاد مقاومتی است. همه ی ما باید باور کنیم که مشارکت همگانی رمز برون‌رفت از جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن و دستیابی به خوداتکایی و خودکفایی است.

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه