شورای راهبردی گامی در مسیر توسعه علی آباد کتول است

دبیر جلسه شورای راهبردی شهرستان علی آباد کتول گفت: در راستای تحقق هدفی دست یافتنی مبنی بر توسعه همه جانبه علی آبادکتول با اهتمام جمعی از افراد دغدغه مند و دلسوز  پیشنهاد تشکیل شورای راهبردی توسعه این شهرستان ارائه شد.

محمد دیلم کتولی در گفتگو با زرین نامه بیان کرد: بعد از انتخابات هفتم اسفند 1394 در اولین گام، جلسه ای با افراد اثرگذار و فعال اجتماعی و سیاسی هشتم اسفند ماه 1394 برگزار شد.
 وی اظهار کرد: در این جلسه نظرات شرکت کنندگان مبنی بر عقب افتادگی علی آباد کتول از مدار توسعه، نداشتن راهبرد و استراژی برای آینده شهرستان، آفات قوم گرائی و سیاست زدگی و.... مباحثی از این دست ارائه و قرار شد جلسات با حضور نخبگان شهرستان در راستای همدلی و هم زبانی و ایجاد ادبیات مشترکی در فصل توسعه شهرستان برگزار و تا تحقق شورای راهبردی، با دستور جلسات مشخص ادامه یابد.
دیلم کتولی تصریح کرد: با عنایت به استقبال جمع کثیری از فرهیختگان، دومین جلسه آن به میزبانی شورای اسلامی شهر علی آبادکتول در تاریخ 20 اسفند 94 با دعوت و حضور افراد بیشتری پیگیری شد، که در این جلسه طی اظهار نظرهای مختلف، محور هایی به عنوان راهبرد این نیت از سوی افراد حاظر در جلسه به طرح و بحث گذاشته شد که اهم آن به قرار ذیل می باشد؛


1 . لزوم و ضرورت ایجاد اجتماعی از نخبگان شهرستان تحت عنوان «شورای راهبردی توسعه شهرستان علی آباد کتول» یا تشکیلاتی از این دست.
2. نفی هرگونه قوم گرایی، سیاست زدگی، تمایلات شخصی و تعلقات منفی دیگر
3. ضرورت جذب حداکثری نخبگان و فرهیختگان شهرستان
4.ضرورت ایجاد تشکلی دارای اساسنامه و مرامنامه در جهت تسریع رسیدن به اهداف توسعه شهرستان
  5. تدوین برنامه و سندی عملیاتی و دست یافتنی مبتنی بر واقعیتهای شهرستان
6_جلب حمایت و پشتیبانی سیاستگزاران و مدیران ارشد منطقه در جهت بهره برداری از تصمیمات سازنده مجموعه
7_ هدف گذاری برای رسیدن به استراتژی مناسب برای توسعه شهرستان
8_ حمایت و جلب نظر، نهاد ها و بخش های تخصصی مردم نهاد در راستای رشد و توسعه منطقه
9_ ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط شهرستان با مدیرانی در سراسر کشور بویژه پایتخت که علی آبادی هستند با هدف استفاده از استعداد و امکانات آنها به جهت رشد و توسعه منطقه
10 _ اصرار بر ایجاد یک بستر تخصصی بر محور توسعه همه جانبه شهرستان، پس از تحقق همدلی و هم زبانی به جهت مقاوم سازی تشکیلات در برابر هرگونه خلل یا انحرافات نامطبوع که می تواند این اجتماع را دچار مسائل غیر حرفه ای، حاشیه ای و کجی نماید، در فاصله بین جلسات همدلی تا ایجاد تشکلی رسمی تحت عنوان «بنیاد راهبردی یا سازمان مردم نهاد» یا هر قالبی که جمع طی جلسات آتی ضرورت و لزوم آن را در ایجاد احساس کند.

دیلم کتولی در ادامه خاطر نشان کرد: در مجموع با توجه به ترکیب عناصر و افراد شرکت کننده در جلسه و مطالب ارائه شده توسط آن ها که نشان از حساسیت و دغدغه مند بودن آنان نسبت به آینده توسعه این شهرستان است، قرار شد در تاریخ 26 فروردین ماه سومین نشست نیز به منظور دستیابی به آنچه به عنوان « هماهنگی بیشتر در گفتمان سازی» عنوان شده،  با دعوت از افراد و علاقمندان دیگری، اضافه بر افرادی که در جلسات پیشین حضور یافتند، در هتل پارمیس علی آباد کتول برگزار شود.
وی افزود: در این جلسه علاوه بر به بحث گذاشتن پیشنهادات شرکت کنندگان در مورد ساختار و مباحث شکلی و محتوایی شورای راهبردی، نسبت به تبیین و تدوین اهداف آن نیز تبادل نظر خواهد شد.
دبیر جلسه شورای راهبردی شهرستان علی آباد کتول یاد آور شد: با در نظر گرفتن و بررسی پیشنهادات مطرح شده در  جلسات گذشته مبنی بر ارائه مکتوباتی از این دست، چنانچه پیشنهادی وجود داشت، نسبت به آن ها نیز در همین جلسه بررسی و اظهار نظر می شودو
انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه