جهان امروز در حقیقت گرفتار نوعی سکولاریته شده است

زرین نامه: رئیس پژوهشکده حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گرگان اظهار داشت : جهان امرزو گرفتار بحران معنویت است و تنها اسلام است که نسخه شفابخش برای مردم دنیا می تواند جایگزین دیگر مکاتب باشد.

به گزارش زرین نامه، حجت الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی رئیس پژوهشکده حج و زیارت در همایش استانی مرزبانان عرصه دین در تالار ولایت سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان اظهار داشت : جهان امروز در حقیقت گرفتار نوعی سکولاریته شدن و انزوای از دین شده است .

علیزاده گفت : سید قطب در مقایسه ای بین جاهلیت قدیم و جاهلیت مدرن گفت : یکی از محورهای جاهلیت بحث کشتار است . طی 23 سالی که پیامبر با کفار در جنگ بود حدود 3500 نفر کشته شدند اما در سالهای جنگ جهانی اول بین 1314 تا 1318 حدود 15 میلیون انسان کشته شدند . در جنگ جهانی دوم در سال 1346 حدود 50 میلیون نفر کشته شدند . آیا این جاهلیت مدرن است یا زمان قدیم .

وی اذعان داشت : یکی دیگر از مواردی که سید قطب از آن نام برد بحث فساد بود اگر در دوران پیامبر دختران را زنده بگور می کردند الان در دنیا بعد از فروش تسلیحات و مواد مخدر ، تجارت سکس پرسود ترین تجارت دنیاست . دختران کوچک را از همان زمان کودکی به بردگی جنسی عادت می دهند .

رئیس پژوهشکده حج و زیارت تصریح کرد : قرن بیستم و آغاز قرن بیست و یکم آغاز بحران معنویت است . عرفان های نوظهور نمی توانند جایگزین مناسبی برای دین باشند . وقتی اوشو از هند به آمریکا رفت ملت خسته آمریکا که در بحران معنویت به سر می برد از او استقبال کرد و حتی شهری را بنام او کرد و اوشو آنقدر محبوبیت و قدرت یافت که حتی دولت آمریکا احساس خطر کرد .

علیزاده موسوی گفت : وقتی نوام چامسکی ، مایکل مور و حتی برژینسکی امرزو علیه لیبرالیسم کهنه و خسته اعتراض می کنند نشان می دهد که لیبرال دمکراسی به پایان کار رسیده است . مارکسیم و کمونیسم و ناسیونالیسم هم که قبلا از پای در آمدند .

وی خاطرنشان کرد : سه تهدید در سه نقطه مسلمان خیز دنیا مسلمانان را تهدید می کند . یکی در شبه قاره هند که حدود 500 میلیون مسلمان زندگی می کنند . در این نقطه استعمار پیر غلام احمد خان قادیانی را علم کرد که اول ادعا کرد که من مسیح هستم ، بعد گفت من مهدی موعودم و دست اخر گفت که من با وحی ارتباط دارم . وقتی مسلمانان خواستند جلوی فتنه او را بگیرند انگلستان با ایجاد حصار امنیتی مانع شد .

رئیس پژوهشکده حج و زیارت اذعان داشت : تهدید بعدی مسلمانان فارس نشین هستند . در این منطقه فرقه بهایئت را شکل دادند امرزو بهائیت این ادعا را دارد که در کنار مسیحیت و یهود و سالام یک دین جداست . در قبل هندوستان که زمین خیلی گرانبهاست بهاییان یک مجتمع چند هکتاری که شکل نیلوفر است ساختند و از انجا به افکار ضاله خود می پردازند .

علیزاده موسوی سومین نقطه ای که تهدید جدی برای مسلمین وجود دارد را منطقه حجاز ، مکه و مدینه دانست و گفت : در این منطقه وهابیت را انگلستان راه اندازی کرد . در این منطقه انگلیسیها با تحریک شریف حسین که اشراف حجاز بود او را علیه عثمانی شوراندند و آن را ساقط کردند . بعد از ان در منطقه نجد وهابیت را راه اندازی کردند .

وی اظهار داشت : با این اوصافی که گفته شد تمام مکاتب و جریان ها در دنیا به یک بن بست ایدئولوژیکی رسیده اند و این اسلام است که امروز در دنیا طرفداران بسیاری دارد . اگر یک روزی تهران و مکه و مدینه مرکز اسلام بود امروز پاریس و مادرید و برلین هم مرکز مسلمانان است ./گلستان ما