آمادگی حمل و نقل جاده ای برای صادرات سیب زمینی از گلستان

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل حمل و نقل و پايانه های گلستان گفت: با توجه به قرار گرفتن استان گلستان در ردیف استان های تولید کننده سیب زمینی و پیش بینی افزایش تولید این محصول در استان و پیرو هدف گذاری مسئولین استانی برای افزایش صادرات محصولات غیرنفتی، بخش حمل و نقل بین المللی اداره کل حمل و نقل و پایانه ای گلستان برای صادرات این محصول آماده همکاری با کشاورزان و انجمن ملی سیب زمینی است.

به گزارش زرین نامه؛ عبدالحمید قوچاقی در اينباره بیان کرد: در راستای افزایش تعامل با کشاورزان و صادرکنندگان، مجوزهای عبور کشور قزاقستان برای ناوگان بین المللی در استان تأمین شده است.

وی تصریح کرد: اولویت اداره کل و تشکل های صنفی به عنوان بازوان اجرائی، در وهله اول تسریع در امر حمل و نقل و رساندن محصولات به مقاصد هدف در کشورهای مد نظر تجار بوده و سپس دستیابی به وحدت رویه و تعامل بیشتر می باشد.

وی با بیان این که در سال 1394 حدود 265 محموله صادراتی سیب زمینی از گلستان بارگیری شده است افزود: در همین راستا از همین امروز تجار و فعالان صادرات سیب زمینی به منظور تضمین سفرهای صادراتی خود، قراردادهای حمل را با انتخاب شرکت های حمل و نقل بین المللی برنامه ریزی نمایند . 

قوچانی خاطر نشان کرد: هدف کمک به تولید کنندگان و کشاورزان، ظرفیت موجود در حمل و نقل بین المللی و استفاده از توان پایانه مرزی اینچه برون برای دستیابی به اهداف اقتصادی استان گلستان است.

وی در ادامه اذعان داشت: انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی استان جهت بررسی نقاط قوت و ضعف موجود در این حوزه جلسات مشترکی را با انجمن ملی سیب زمینی مستقر در استان گلستان ترتیب خواهد داد.

قوچاقی در پایان به اقدامات مناسب توسط مدیریت پایانه مرزی اینچه برون در خصوص بهبود تردد اشاره کرد و افزود: این اقدامات به نحوی است که خطوط ویژه عبوری برای کامیون های حامل کالاهای صادراتی استان در نظر گرفته شده است.

sibzamini1

sibzamini1

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه