تورم تابستان امسال تک‌رقمی می‌شود/ برنامه‌ریزی برای رشد اقتصادی پایدار و بلند مدت

مشاور ارشد اقتصادی رییس‌جمهور از احتمال تک‌رقمی شدن نرخ تورم در اوایل تابستان امسال خبر داد.

به گزارش زرین نامه به نقل از افکار نیوز؛ مسعود نیلی طی اظهارنظری اعلام کرد که به احتمال خیلی زیاد در خرداد یا تیر و اوایل تابستان امسال، شاخص قیمت مصرف‌کننده تک‌رقمی خواهد شد.

به گزارش افکارنیوز،نیلی با بیان این‌که این موضوع نشان می‌دهد که یک ثبات خوب اقتصاد کلان اتفاق می‌افتد، افزود: در واقع بعد از نوسانات سال‌های 1390 و 1391، ثباتی در سال 1392 در اقتصاد کلان ایجاد شد و اثر خود را روی رشد اقتصادی سال 1393 گذاشت.

مشاور ارشد اقتصادی رییس‌جمهور متذکر شد: در حال حاضر نیز ثباتی در شاخص‌ قیمت‌ها، تورم و بازار ارز ایجاد شده که می‌تواند زمینه‌ساز رشد اقتصادی در سال 1395 باشد؛ همراه با برآیند افزایش درآمدهای نفتی و تداوم بهبود و ثبات اقتصاد کلان.

نیلی با اشاره به کاهش بهای نفت، عنوان کرد: توجه داشته باشید که ما در یکی از بدترین دوران‌های درآمد نفتی به سر می‌بریم، بنابراین آن عامل اصلی که رشد را ایجاد کرده، نقشی نمی‌تواند بازی کند و رشد اقتصادی را تداوم دهد.

وی تصریح کرد: نکته اصلی‌ای که مطرح می‌شود، این‌که اگر اقتصاد بخواهد رشد داشته باشد، باید رشد اقتصادی پایدار باشد.

مشاور ارشد اقتصادی رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما در علم اقتصاد زمانی که در مورد رشد اقتصادی صحبت می‌کنیم، منظورمان رشد پایدار و بلندمدت است؛ نه رشدی که در یک سال یا 6 ماه تحقق یابد.

انتهای پیام/