ایجاد ۳۵۰۰ فرصت شغلی در سال ۹۴

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان:در سال گذشته با اقداماتی که انجام گرفت، ۳۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد شد وما در سال ۹۵ با همکاری ادارات به راحتی می توانیم ۵ هزار فرصت شغلی دیگر ایجاد کنیم.

 به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما ؛ ابراهیم باغبانی در افتتاح متمرکز کارگاه تولید فرش ریزبافت در گنبدکاووس گفت: کارهای اساسی کمیته امداد در زمینه ایجاد اشتغال و مهارت آموزی فعالیت های گسترده ای انجام داده است، یکی از آنها آموزش همزمان حداقل یک یا دو رشته و درافت گواهی است و بعد از تحصیل اگر وارد دانشگاه نشدند کمیته برای آنها با توجه به حرفه هایشان ایجاد اشتغال کند.

ابراهیم باغبانی با اشاره به شناسایی استعدادهای  خانواده های تحت پوشش ، افزود:برخی از خانواده ها استعداد را دارند ولی مهارت لازم را در جهت تولید محصولاتی که بتواند برای آنها اشتغال زایی کند، ندارند، برای همین ما این افراد را که بعضا از تحصیل بازمانده اند را کلاس مهارت آموزی برای آنها برگزار می کنیم.

وی با اشاره به آموزش فرش بافی در جهت اقتصادی کردن فرش ها افزود: ما با بررسی وضعیت بازار و نیاز خریداران و از سویی بازار صادرات فرش سفارشهایی را به مددجویان می دهیم و انها را به صورت تضمینی به فروش می رسانیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان با بیان اینکه در سال گذشته این اداره ۳۵۰۰ فرصت شغلی داشته است، تصریح کرد:در سال گذشته بیشترین اشتغال زایی از سوی کمیته امداد امام(ره) در استان گلستان انجام گرفت که در همین زمینه از سوی بانکها نیز ۴۲ میلیارد تومان منابع بانکی جذب شد.

باغبانی ظرفیت امداد در جهت ایجاد اشتغال را بسیار بالا دانست و بر ضرورت همکاری بیشتر سیستم های بانکی تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: ما به راحتی می توانیم امسال برای ۵ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کنیم که توجه بیشتر مسئولین و تعاملات ادارات با کمیته امداد را می طلبد.

باغبانی با اشاره به برنامه های این اداره در سال ۹۵ و پایدار سازی مشاغل سال گذشته،گفت: ما برآنیم تا مشاغل را رها نکنیم و با برنامه های پایدار به آنها آگاهی می دهیم و ارتباط با بازار را یاد دهیم، برخی از مشاغل نیاز به توسعه دارند و ما به افراد تحت پوششی که توانایی مدیریت مجموعه ها را داشته باشند در زمینه کارآفرینی کارشان را توسعه می دهیم.

این دومین کارگاهی است که در این زمینه راه اندازی می شود وقبل از این اولین بار در شهرستان آق قلا برپا شده است.

گفتنی است در اولین دوره‌آموزشی این کارگاه در گنبدکاووس ۳۵ مددجو در حال بافت و یادگیری نحوه دوخت هستند و فرشهایشان به صورت تضمینی از آنها خریداری می شود.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه