شفاف سازی شهردار علی آباد کتول درباره ابهامی میان شهروندان

چندی پیش شهروندان علی آباد کتول شاهد نصب و سپس جمع آوری فنس های حاشیه سد کبودوال بودند که این اقدام هاله ای از ابهام را در اذهان ایجاد کرد که شهردار این شهر در این باره پاسخ داد.

به گزارش زرین نامه؛ اگر چه با جمع آوری فنس ها، زیبایی های سد کبودوال بیشتر جلوه نمایی می کند ولی این سوال  در ذهن شهروندان ایجاد شد که چرا در ابتدا چنین هزینه بی موردی برای نصب فنس ها صرف شود و حالا هم با جمع آوری آن، بخش از سرمایه  و بیت المال هدر برود.

برخی از شهروندان هم پیگیری و شفاف سازی این اقدام شهرداری را توسط رسانه مردمی زرین نامه، خواستار شدند.

به دنبال پیگیری پاسخ این سوال  و ابهام توسط پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه، حمید رضا ساری محمدلی  شهردار علی آباد کتول در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به قوانین و ضوابط شهرداری ها درباره ساخت و نصب سازه های سبک و سنگین، بیان کرد:  بر اساس قوانین ماده 55 شهرداری بند 24-20 و همچنین ماده 100 قانون شهرداری ها، باید برای اجرای هر نوع سازه سبک و سنگین از شهرداری مجوز اخذ شود.

وی با بیان اینکه فنس کشی توسط پیمانکار سد کبودوال انجام شد و این در حالی است که سد در حوزه شهر علی آباد کتول قرار دارد، اظهار کرد: شهرداری از همان آغاز عملیات نصب فنس و حصار کشی اطراف سد کبودوال به پیمانکار سد و امور آب برای اخذ مجوز از شهرداری چندین بار به صورت مکتوب ابلاغ کرد اما این نامه ها از سوی آن ها با بی توجهی مواجه شد. 

ساری محمدلی گفت: شهرداری برخلاف میل باطنی خود مجبور شد کار را تعطیل و ابزار کار آن ها را جمع آوری کند ولی متاسفانه پیمانکار باز هم به کار خود ادامه داد.

وی افزود: آقای مروتی معاون عمرانی استانداری گلستان نیز در بازدید از سد کبودوال در بهمن 94، از شهرداری علی آباد کتول خواست تا که با کمک ماموران اجرایی شهرستان در خصوص تعطیلی این طرح اقدام کند.

ساری محمدلی تصریح کرد: شهرداری نیز در همین راستا شرح واقعه و گزارش کتبی خود در این زمینه را به مراجع قضایی و دادستانی شهرستان ارائه و تقاضای جمع آوری فنس ها را کرد و دادستان طی بازدیدی به همراه مراجع انتظامی و ریاست امور آب و شهرداری از سد کبودوال، مواردی که ضرورت داشت جمع آوری شود، را در 8 بند ابلاغ کرد.

شهردار علی آباد کتول با اشاره به سپری شدن موعد تعیین شده برای جمع آوری حصار توسط پیمانکار و عدم تمکین آن ها از قانون، عنوان کرد: امور آب و پیمانکار سد با وجود پایان زمان مشخص شده، اقدامی نکردند و بر کار فنس کشی که مغایر ضوابط شهرداری بود، همچنان ادامه دادند و در نهایت شهرداری با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی اقدام به جمع آوری فنس های سد کبودوال کرد. 

 fanss1

fanss1

fanss1

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه