یمنی ها با الگو گیری از دفاع مقدس ایران مقابل استکبار ایستاده اند

عضو جنبش انصارالله یمن با اشاره به ایستادگی فقیرترین کشور دنیا مقابل ثروتمندترین کشور های دنیا، گفت: مردم یمن از رشادت های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران  الگو گرفته و مقابل عربستان و کشورهای مستکبر ایستادگی می کنند.  

به گزارش زرین نامه؛ سید صادق شرفی  در اختتامیه دومین چله برنامه چهل شب با چهل شهید شهرستان علی آباد کتول، با بیان اینکه استکبار جهانی بعد از ناکامی و سقوط رژیم پهلوی برای رسیدن به خواسته هایش در ایران، برنامه ریزی زیادی انجام داد، گفت: با تشکیل انقلاب و نظام نوپای جمهوری اسلامی توسط امام خمینی (ره)، دشمنان ابتدا جنگ 8 ساله را به ایران تحمیل کردند و بعد از آن به جنگ های فرهنگی و اقتصادی پرداختند در حال حاضر نیز به جنگ نرم در ایران مشغولند. 

وی تاکید کرد: هر کشوری که به پیامبر اعظم (ص)، ائمه اطهار (ع) و شهدای گرانقدر اسلام و انقلاب اسلامی توسل جوید، پیروز میدان نبرد جبهه های حق علیه باطل است.

اولین مسلمان «یمن» سرداری ایرانی بود

شرفی با اشاره رابطه برادری که از دیرباز مردم ایران و یمن با یکدیگر داشتند، عنوان کرد: امیرالمومنین (ع) به دستور پیامبر اکرم (ص) برای دعوت مردم یمن به اسلام وارد این کشور شدند و اولین شخصی که در آن جا اسلام آورد، «بازان» سردار ایرانی و حاکم وقت یمن بود.

فعال فرهنگی جبهه جهانی انقلاب اسلامی از کشور یمن ورود اسلام به یمن را موجب ماندگار شدن حب حضرت علی (ع) در دل شیعه و سنی دانست و گفت: آن عشق و علاقه سبب شد که «بازان»، باغی را به پیامبر اسلام (ص) اهداء کند که در حال حاضر بزرگترین و معروفترین مسجد اسلامی در این مکان احداث شده است. 

شرفی افزود: اولین ساکنین شهر قم ایران قوم اشعری از اقوام یمنی بودند که این نیز یکی دیگر از دلایل مستحکم شدن رابطه برادری مردم ایران و یمن است. 

عضو جنبش انصارالله یمن در ادامه با اشاره به سابقه تاریخی حمایت و دفاع ایرانیان از کشور یمن، گفت: روزگاری حکومت علویان که مقر حکومتشان در مازندرانِ ایران بود، سپاهی را برای مقابله با حکومت زیدیه و کمک به مردم یمن تجهیز کردند. 

مطالب مرتبط:

اختتامیه دومین چله ( چهل شب با چهل شهید) در علی آباد کتول

مبارزه با استکبار جهانی هدف مشترک همه مسلمانان است

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه