پیش بینی جمع آوری یک هزار میلیارد ریال زکات در گلستان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان از جمع آوری یک هزار میلیارد ریال زکات در سطح استان در سال جاری خبر داد و گفت: استان گلستان دارای ظرفیت های بسیاری است که یکی از این ظرفیت ها جمع آوری بیشترین زکات در سطح کشور است که استان در سال گذشته با جمع آوری 200 میلیارد ریال زکات رتبه اول را در سطح کشور کسب کرد.

به گزارش زرین نامه؛ ابراهیم باغبانی در اولین همایش زکات علی آبادکتول در جمع ائمه جمعه و جماعات، فرماندار، مشاور فرهنگی استاندار،  بخشداران مرکزی و کمالان،  اعضا ستاد زکات، مسئول ستاد اقامه نماز، مبلغین و مودیان شهرستان بیان کرد: راه اندازی سیتسم شماره اشتراک و صدور دفترچه های حساب زکات مودیان از برنامه های ستاد زکات استان است.

دبیر ستاد زکات استان گلستان افزود: با اولویت بندی شورای زکات روستاها، مبالغ جمع آوری شده زکات جهت کمک به خانواده های نیازمند که فاقد شرایط تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده، هدایت و هزینه می شود.

زکات همانند نماز از واجبات دین مبین اسلام است

امام جمعه علی آباد کتول زکات را مانند نماز یکی از ارکان دین مبین اسلام دانست و عنوان کرد:  آثار زکات با معیشت و اقصاد جامعه ارتباط دارد، اگر مردم زکات واجب خود را پرداخت کنند امت در مسیر خیر و برکت حرکت می کند اما اگر از پرداخت زکات امتناع کنند با تنگدستی و فقر معیشتی روبرو می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی با اشاره به آیات قرآن درباره زکات گفت: زکات یکی از پایه های دین اسلام محسوب می شود و در نتیجه ترک آن نابودی پایه های اسلام را به دنبال دارد و به عبارتی تارک زکات، اسلام حقیقی را از دست داده و نماز چنین کسی در پیشگاه پروردگار به طور کامل قبول نمی باشد.

رئیس ستاد زکات شهرستان اذعان داشت: فرهنگ سازی و بستر سازی از سوی دولت برای جمع آوری زکات از طرف مودیان آن برای کمک به رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی نیازمندان و فقرا بسیار موثر است.

پرداخت زکات یک وظیفه شرعی است

فرماندار شهرستان علی آباد کتول با اشاره به آیات قرآن کریم نیاز پرداخت زکات را به عنوان وظیفه شرعی و واجب عنوان کرد وگفت: یکی از وظایف توسعه بیت المال و حکومت اسلامی پرداخت زکات است که همه مسئولین باید در اجرای آن سهیم باشند.

احمد تجری مفرد با تاکید بر اینکه ستاد زکات شهرستان مشوق کشاورزان برای پرداخت زکات باشد، اظهار کرد: اعضای ستاد پیگیر اجرای مصوبات باشند و اجرای این فریضه اسلامی و شرعی را تکلیف بدانند تا با همیاری کشاورزان و پرداخت زکات نسبت به دو موضوع محرومیت زدایی و رفع مشکلات عمرانی شهرستان اقدام شود.

رشد 33 درصدی جمع آوری زکات علی آباد کتول در سال جاری

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) علی آباد کتول نیز در این همایش شورای زکات با اشاره به جمع آوری مبلغ 18 میلیارد ریال زکات در سال گذشته در شهرستان و بخش کمالان گفت: از این مبلغ 11 میلیون ریال در بخش امور معیشتی نیازمندان تحت پوشش و غیر تحت پوشش کمیته امداد و 7 میلیارد ریال  نیز در بخش امورات عمرانی و پروژه ای هزینه شده است.

محمدرضا راثی سرائی از رشد 33 درصدی جمع آوری زکات در سال جاری خبر داد و گفت: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب، کشت گسترده گندم و جو و با همکاری کشاورزان پیش بینی می شود که 24 میلیارد ریال زکات در سطح شهرستان و روستاها جمع آوری شود.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه