پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی باید محرومیت بیاورد/ اقتصاد علی آبادکتول با شناسایی کارآفرین صنعتی رونق می‎یابد

امام جمعه علی آباد کتول درباره پذیرش مسئولیت در یک کشور اسلامی گفت: اگر فردی ریاست طلب باشد در منطق اسلام هلاک است، در اسلام مسئولیت باید محرومیت بیاورد یعنی دیگران را دیدن و خود را ندیدن باشد.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی در نشست شورای اداری علی آباد کتول با بیان اینکه مسئولیت در منطق اسلام به معنای خدمتگزاری است، عنوان کرد: در نظام اسلامی پذیرش مسئولیت فرصتی برای کسب موقعیت و مال اندوزی نیست بلکه فرصتی برای خدمتگزاری است.

وی به امتناع از پذیرش سمت رهبری جمهوری اسلامی ایران از سوی آیت الله خامنه ای بعد از وفات امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: افراد باید از مقام معظم رهبری الگو برداری کنند که زمان پیشنهاد مسئولیت نگران درست اداره کردن آن باشند و مسئولیت را تکلیف و زحمت بدانند ولی بعد از پذیرش مسئولیت به گونه ای عمل کنند که در آینده با نگاهی به کارهای انجام شده در گذشته خرسند شوند به دلیل اینکه زمان را غنیمت شمرده و از فرصت ها استفاده کرده اند و همچنین زمان تودیع از سمت وی مردم ناراحت شوند.

موسوی با بیان تشکر و قدردانی از زحمات خدمت گزار مردم شهرستان در مجلس نهم بیان کرد: قاعده عقل و خرد حکم می کند که انسان سپاسگزار خدمتگزار خود باشد و ما نیز از زحمات نماینده مردم در دوره قبل مجلس شورای اسلامی قدردانی می کنیم.

اصولگرا و اصلاح طلب معنایی ندارد

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس نهم تغییر دولت و اعمال تحریم های ظالمانه بر نظام جمهوری اسلامی ایران را از مسائل تاثیر گذار بر روند اجرایی مجلس نهم دانست و عنوان کرد: این مسائل بر روند کار مسئولین استان و شهرستان نیز تاثیر گذاشت اما در حد توان گام هایی را با هم برداشتیم و کارهایی را آغاز کردیم و به پایان رساندیم و پروژه های نیمه تمام را نیز با نماینده منتخب مردم پیش می بریم.

رحمت اله نوروزی به اهم اقدامات و دستاوردهای دوره اخیر مجلس شورای اسلامی خود برای پیشرفت و آبادانی علی آباد کتول اشاره کرد و گفت: اقدامات برای ساخت سد محمد آبادکتول و کبودوال برای پیشرفت بخش کشاورزی و درمانگاه تخصصی تحت نظر سازمان تامین اجتماعی، توسعه فاز دوم شهرک صنعتی، افزایش بودجه مجتمع آموزشی عالی برای داشتن شهری علمی و توسعه یافته انجام گرفته است.

وی در ادامه اذعان داشت: در کشور جمهوری اسلامی ایران اصولگرا و اصلاح طلب معنایی ندارد و همه آن ها به قانون اساسی، رهبر انقلاب و شهدا اعتقاد دارند و به نظام و مقام معظم رهبری خدمت می کنند.

رونق اقتصاد و اشتغال در علی آبادکتول با شناسایی کارآفرین صنعتی

فرماندار علی آباد کتول با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران جزء 10 کشور مقتدر جهان از نظر سیاسی و اقتصادی و 4 کشور تاثیرگزار در زمینه استراتژیک سیاسی است، بیان کرد: کشور ایران از مسائل رکود و کاهش فروش نفت در بازار جهانی با درایت دولت و صبر مردم گذشت و باید این شرایط با تلاش مسئولین و مردم حفظ شود.

احمد تجری مفرد به رعایت نکاتی از سوی مسئولین ادارات علی آباد کتول اشاره کرد و گفت: رعایت بهداشت و سلامت، جلوگیری از هدر رفت زمان اداری و نظارت بر قیمت کالاهای بازار در ماه مبارک رمضان، برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان و حفاظت از مدارس در زمان تعطیلات، تکریم ﻣﺮدم و ﺟﻠﺐ رﺿﺎﻳﺖ ارﺑﺎب رﺟﻮع و مصرف بهینه سوخت و برق در فصل گرما از مواردی است که باید در ادارات رعایت شود.

وی درباره اقدامات مسئولین در حوزه کشاورزی گفت: جلوگیری از آتش سوزی مزارع و درختان در حاشیه جاده ها هنگام آتش زدن کاه و کلش مزارع گندم و آموزش دادن به کشاورزان در این زمینه، ثبات قیمت حمل گندم توسط حوزه کامیونداران و جمع آوری زکات با توجه به افزایش سطح کشت از مواردی است که در حوزه کشاورزی باید به آن ها توجه شود. 

تجری مفرد با اشاره به اینکه تعمیر و بازسازی صنایع نیمه تمام در شهرک صنعتی انجام گرفته است افزود: ادارات صنعت، معدن و تجارت، تامین اجتماعی، راه و شهر سازی و دیگر دستگاه های متولی برای شناسایی تولید کننده و کارآفرین صنعتی، کوشا باشند تا فردی انتخاب شود که با دریافت تسهیلات بانکی در فکر راه اندازی کسب و کار باشد تا چرخه اقتصاد و اشتغال در شهرستان به گردش بیفتد.

وی در ادامه حمایت و رسیدگی به خسارات سیل دهنه محمدآباد کتول، گرفتن اعتبارات برای سد کبودوال و کانال ها متصل به آن برای پیشرفت در حوزه کشاورزی، بهره برداری حداقل 2 پروژه در روستاها برای رعایت عدالت اجتماعی و افزایش ورودی دکترا دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول را از اقدامات انجام شده در سال گذشته برشمرد.

فرماندار علی آباد کتول با گلایه از شرکت نکردن بعضی ادارات شهرستان در همایش جمعیت عنوان کرد: برای حل مسائل اجتماعی شهرستان مانند طلاق، ازدواج دیرهنگام، اعتیاد و کاهش نشاط و سرزندگی باید همایش های تاثیر گذار با همکاری مسئولین برگزار شود تا در جامعه شرایط مناسب فراهم شود.

تجری مفرد از همکاری و پیگیری مسئولین برای باز شدن ورودی شرقی علی آبادکتول تشکر کرد و افزود: امیدوارم اجرای چنین طرح هایی که به هم ریختنگی آسایش مردم و نابودی شهرستان را در به دنبال دارد مشاهده نشود و هر طرحی در شهرستان اجرا می شود ابتدا باید نظر مردم و کارشناسان علی آباد کتول خواسته شود.

وی در پایان به زمان برگزاری مراسمات گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) در 13 خرداد ماه در مزرعه کتول، 14 خرداد ماه در علی آباد کتول و 15 خرداد ماه در فاضل آباد برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه