11 هزار و 512 دانش آموز و دانشجوی گلستانی زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند

مدیر امور فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: در حال حاضر 11 هزار و 512 دانش آموز و دانشجو زیر پوشش این نهاد قرار دارند و از خدمات مختلف بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش زرین نامه؛ اسکندر اسکندری در جمع مدیران ادارات شهرستان گرگان اظهار کرد: مهمترین هدف حوزه فرهنگی کمیته امداد توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده‌های زیر پوشش است و بر همین اساس فعالیت‌های این حوزه در بخش‌های مختلف مشاوره، آموزش خانواده، خدمات اردویی و خدمات تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان و برگزاری کانون‌های موقت و دائم جوانان پیرو ولایت برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی حمایت از تحصیل جوانان و نوجوانان را تا مقاطع عالی از مهمترین اهداف این نهاد برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته خدمات فرهنگی و آموزشی برای دانش آموزان با اعتبار 2 میلیارد و 259 میلیون ریال در قالب کمک هزینه تقویت بنیه تحصیلی، کمک هزینه تحصیل مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، کمک هزینه معرفی دانش آموزان به سایر خوابگاه‌ها، کمک هزینه آمادگی به کنکور و راهیابی به دانشگاه، کمک هزینه تحصیلی، کمک شهریه دانش آموزان نخبه و استعداد  برتر و دیگر موارد انجام شده است.

9 هزار و 829 مددجو گلستانی از کلاس‌های کانون‌های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند

اسکندری با بیان اینکه در حال حاضر 10 هزار و 72 دانش آموز زیرپوشش این نهاد قرار دارند، ادامه داد: برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت یکی از برنامه‌های است که در تمام طول سال به ویژه ایام تابستان برای دانش آموزان و دانشجویان پیش‌بینی شده است.

مدیر امور فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی گلستان افزود: برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی این نهاد پنج کانون دائم، هشت کانون موقت و 16 کانون پیرو ولایت مشغول به فعالیت هستند و در طول سال مخصوصا ایام اوقات فراغت کلاس‌های آموزشی مختلفی را برای مددجویان ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه 9 هزار و 829 مددجو با محوریت خانواده از کلاس‌های کانون‌های فرهنگی و تربیتی این نهاد بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در کانون به صورت جدی به آن توجه شده، ارتقاء باورهای دینی و قرآنی است.

اسکندری گفت: ارائه خدمات به دانشجویان از دیگر اقدامات این نهاد است و در سال گذشته خدمات فرهنگی و آموزشی دانشجویان برای 940 نفر با اعتبار 2 میلیارد و 831 میلیون ریال انجام شده است.

تامین اعتبار شهریه دانشجویی به مبلغ 10 میلیارد ریال برای 1129 دانشجویی نیازمند گلستانی

مدیر امور فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی گلستان افزود: تامین شهریه دانشجویی برای یک هزار و 129 نفر با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 611 میلیون ریال از دیگر اقدامات این نهاد در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 440 دانشجو زیر پوشش این نهاد قرار دارند، بیان کرد: کمیته امداد تمام توان خود را به کار بسته تا شرایط تحصیل در مقاطع عالی را برای مددجویان خود فراهم سازد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه