محفل انس با قرآن کریم در علی آباد کتول+ تصاویر

محفل انس با قرآن با حضور استاد عبدالناصر حرک، قاری بین المللی کشور مصر در مسجد امام حسن عسکری (ع) علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ این محفل قرآنی را اداره اوقاف و امور خیریه علی آباد کتول با همکاری امام جماعت، هیئت امنا و پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام حسن عسکری (ع) این شهرستان به همراه اقامه نماز ظهر و عصر برگزار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا باستانی امام جمعه موقت علی آباد کتول در این برنامه با بیان اینکه برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم در ماه رمضان بزم دیگری را برپا کرده است، گفت: در ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن توفیق بزرگی است که خداوند نصیب بندگان خویش می کند.

وی با اشاره به اینکه عالم به 2 گونه ملکوت اعلی و اسفل تقسیم می شود و معصیت در شان ملکوت اسفل نیست، عنوان کرد: ملائکه در قرآن کریم با نام کریم خوانده شده اند و خداوند ماموریت انتقال اعمال روزه و نماز انسان ها به سمت آسمان را برعهده آن ها گذاشته است، فرشتگان اعمالی که در شان آن ها نباشد را به سمت ملکوت نمی برند به عنوان مثال نماز با لباس غصبی یک معصیت است و به ملکوت اعلی فرستاده نمی شود.

باستانی با بیان اینکه انسان با اختیار راه درست و نادرست را انتخاب می کند، اذعان داشت: در قیامت هر انسان ثمره اعمال خود را می بیند آن هایی که راه نادرست را برگزیدند در جهنم فریاد می زنند و به شیطان می گویند ای کاش فاصله من با تو به اندازه مشرق و مغرب بود.

امام جمعه موقت علی آباد کتول با اشاره به احادیث اهل بیت (ع) که آدمی موجودات ماورائی از خود تولید می کند، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در معراج ملائکی را در حال رفت و آمد و انجام ساخت و ساز دیدند، جبرئیل در پاسخ به پرسش ایشان که ملائکه در حال انجام چه کاری هستند گفت، مصالح این ساخت و ساز ها ثمره اعمال دنیوی انسان ها است هر چند هدیه خدا به بندگانش بیشتر از این ها است که از دنیا می فرستند.

mahfel1

mahfel1

mahfel1

mahfel1

mahfel1

mahfel1

mahfel1

mahfel1

mahfel1

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه