خواص ویژه ی چای زعفران/ درمان افسردگي

زرین نامه: زعفران گياهی است بومی اروپا و آسيا که اغلب به صورت خشک شده به عنوان ادويه و دم کرده استفاده می شود. همان طور که همه ی شما خوب می دانيد اين ادويه خيلی هم گران است.


دليل آن هم اين است که حدود 400 هزار کلاله ی گياه زعفران، تنها يک کيلوگرم از اين ادويه را در اختيار ما قرار می دهد.

اگر چه زعفران اخيراً به دليل گران بودن و آگاهی و شناخت مردم از ديگر گياهان دارويی که علاوه بر اين که خواص خوبی دارند و به اندازه ی زعفران هم گران نيستند، محبوبيت قبلی خود را از دست داده اما به هر حال اين گياه دارای خواص درمانی متعددی است که در ادامه برخی از آن ها را ذکر می کنم.

کاهش درد قاعدگی:

در سال های گذشته، زعفران به عنوان يک محرک برای تحرک قاعدگی در زنانی که عادت ماهيانه ی منظمی نداشتند، استفاده می شد.

دم کرده ی گياه زعفران هم چنين برای کاهش خون ريزی رحم، تسهيل خونريزی و کاهش درد ناشی از قاعدگی به کار برده می شود.

البته اين چای نبايد توسط زنان باردار مصرف شود چرا که در تعدادی از تحقيقات ديده شده است که موجب سقط خود به خودی جنين می شود.

ضد افسردگی:

چای زعفران برای درمان افسردگی نيز استفاده می شود. گزارش شده است که دريافت مقدار زيادی از دم کرده و يا ادويه ی زعفران موجب احساس شادی و خوشحالی می شود.

پيشگيری از سرطان:

زعفران حاوی کاروتنوئيدها است و بر طبق يافته های علمی، اين کاروتنوئيدها ايجاد واکنش های مختلفی در برابر کارسينومای سرطانی، توده های بدخيم سرطانی (سارکوما) و لوکمی در انسان ها می کنند. 

سلامت قلب:

بر طبق مطالعات انجام شده، گزارش شده است که چای زعفران از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگيری می کند و به اين ترتيب از بيماری های قلبی جلوگيری می کند./

کاری از: شهناز غریب شیرنگی، مسئول آموزش بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی آباد کتول

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه