توان صادرات 130 هزار تنی گوشت مرغ از گلستان وجود دارد

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه گلستان توان صادرات 130 هزار تنی گوشت مرغ را دارد، ترانزیت مبدا و مقصد را یکی از محدودیت‎های صادراتی دانست.

به گزارش زرین نامه؛ حسین کاویانی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران بخش کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه بخش کشاورزی 32 درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است،اظهار کرد: بخش کشاورزی یک بخش مهم در اشتغال استان  به شمار می‎رود و این بخش توانسته 85 درصد نیاز غذایی استان را تامین می‎کند.

وی با بیان اینکه 24 درصد  تولید ناخالص داخلی در استان بخش کشاورزی تامین می‎کند، گفت: ارزش افزوده در بخش کشاورزی نسبتا بالا است و در طی برسی‎های سال گذشته تنها بخش ارزش افزوده مثبت را در استان داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان یادآور شد: میزان تولیدات در بخش کشاورزی استان 5 میلیون 700 هزار تن اعم از تولیدات کالاهای اصلی و فرعی است و بر اساس توان صادراتی گوشت مرغ با توانمندی 300 هزار تن در صدر قرار دارد اما آنجایی که محدودیت‎هایی در تولید گوش مرغ رو به رو هستیم در استان حدودا 160 هزار تن تولیدات این محصول را داریم.

گلستان می‎توانیم صادرات 130 هزار تنی گوشت مرغ را داشته باشد

کاویانی با بیان اینکه گلستان می‎توانیم صادرات 130 هزار تنی گوشت مرغ را داشته باشد، ابراز داشت:  در بخش صادرات محدودیت‎های وجود دارد برای مثال برخی کشورها ترانزیت مبدا و مقصد را برای گوشت مرغ خواهان هستند اما وضعیت ما به گونه است که باید سر مرز کانتینر گوشت مرغ تخلیه و در کانتینری جدیدی بارگیری شود که این مهم نه تنها هزینه را افزایش می‎دهد بلکه موجب خراب شدن گوشت مرغ نیز می‎شود.

وی با بیان اینکه نیاز است هزینه یارانه‎ای بین یک هزار تومان و یا یک هزار و 500 تومان به عنوان مشوق صادراتی برای گوشت مرغ در نظر گرفته شود، گفت: پرداخت این هزینه یارانه‎ای می‎تواند مشوق خوبی برای صادرات مرغ شود و همچنین باعث افزایش رقابت تولید کنندگان ما با کشورهای دیگر خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه در طی روزهای گذشته یک میلیون و 200 هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است، خاطرنشان کرد: نظر کارشناسان ما در خصوص تولید یک میلیون و 350 هزار تنی گندم در استان محقق شده است.

وی از خرید تضمینی 215 هزار تن جو در استان گلستان خبرداد و گفت: یکی از اهداف کلی سازمان جهاد کشاورزی در استان گلستان باید تامین ادوات و وسایل مکانیزه کشاورزی باشد و درخواست ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که مالیات بر ارزش افزوده ادوات کشاورزی که باعث افزایش هزینه‎های کشاورزی می‎شود را حذف کنند.

35 درصد درآمدی استان به ارزش محصولات کشاورزی بر می‎گردد

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در استان گلستان می‎توانیم ادعا کنیم که 35 درصد درآمدی استان به ارزش محصولات کشاورزی بر می‎گردد و بخش کشاورزی می‎تواند به 70 درصد جمعیت جامعه تاثیرگذار باشد.

کاویانی ابراز داشت: در رابطه با سرمایه‎گذاری تسهیلاتی تنها بانکی که کمک همه جانبه از کشاورزان دارد بانک کشاورزی است، که نیاز است بتوانیم از کمک دیگر بانک‎های عامل در بخش کشاورزی استفاده کنیم./فارس

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه