موسیقی کتولی میراث غنی فرهنگی استان گلستان است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی آبادکتول با اشاره به اینکه موسیقی کتولی یک میراث و دارایی غنی فرهنگی استان گلستان است، گفت: برای پویایی و بالندگی آن باید به پژوهش و حمایت از شاعران با گویش کتولی توجه خاص داشت.

به گزارش زرین نامه؛ حسن دیلم با بیان اینکه یکی از حوزه های مهم و مفرح فرهنگ و هنر، موسیقی اقوام است، عنوان کرد: موسیقی نواحی باعث ماندگاری آداب و سنن اقوام می شود، موسیقی خاص اقوام کتول ریشه در اعتقادات و باورهای دینی و پاک مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه اشعار موسیقی مقامی کتولی سبب تعمیق باورهای پاک مخاطب می شود، اذعان داشت: این اشعار در موضوعات مدح و ستایش ذات اقدس الهی، اهل بیت عصمت و طهارت، کار و تلاش، وحدت و همدوستی، احترام به طبیعت، زیبای ها و نعمات خداوند و فرهنگ عمومی ناب و نیک است.

موسیقی کتولی سرشار از منابع و اطلاعات غنی است

فرماندار علی آباد کتول موسیقی ‌های محلی منطقه را نشان از فرهنگ، آداب و رسوم غنی اقوام مختلف دانست و بیان کرد: ارزش و ماندگاری هر منطقه، شهر و روستا بستگی به حفظ و نگهداری آداب و رسوم خاص آن دارد و امیدواریم بتوانیم با استفاده از آن ها با تهاجمات فرهنگی دشمن مقابله کنیم.

احمد تجری مفرد با اشاره به اینکه موسیقی کتولی سرشار از منابع و اطلاعات غنی است، اظهار کرد: با شنیدن موسیقی کتولی پی به فرهنگ نیاکان مان می بریم، این موسیقی سینه به سینه نقل شده تا در اختیار نسل آینده به عنوان یک میراث با ارزش قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه