پیش بینی 250 پایگاه جمع آوری فطریه در گلستان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: برای جمع آوری فطریه هم استانی ها، استقرار 250 پایگاه در مصلی ها و محل های برگزاری نماز عید فطر در شهرها و روستاهای استان پیش بینی شده است.

به گزارش زرین نامه؛ ابراهیم باغبانی روز سه شنبه در گفت و گو یا خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: امسال استقرار پایگاه های جمع آوری فطریه در استان نسبت به سال قبل افزایش دارد و از جمله مشارکت 29 مرکز نیکوکاری زیر پوشش در این امر است.

وی با اشاره به این که دبیرخانه شورای زکات استان، کمیته امداد را تنها دستگاه جمع آوری فطریه تعیین کرده است، گفت: هم استانی ها در پرداخت زکات فطره به آرم امداد بر روی صندوق های جمع آوری توجه کرده و حکم ماموریت را نیز از افراد طلب کنند.
مدیر کل امداد گلستان افزود: فعالیت سایر موسسه ها برای جمع آوری زکات فطره در استان بسته به دریافت مجوز از این نهاد است و در غیر این صورت فعالیت آنها قانونی نبوده و طبق هماهنگی با انتظامی استان با فعالیت این واحدها برخورد قانونی می شود.

باغبانی همچنین گفت: هم استانی ها برای پرداخت فطریه و کفاره روزه می توانند علاوه بر حضور در پایگاه ها، از طریق سامانه آنی پرداخت #1*017*8877* یا به شماره کارت 8189-8000-6919-6037 بانک صادرات به نام کمیته امداد یا شماره حساب جاری 0102196459000 بانک صادرات شعبه فدائیان اسلام کمیته امداد به صورت کارت به کارت اقدام کنند.

وی افزود: حامیان طرح اکرام و محسنین در استان نیز می توانند فطریه خود را از طریق سامانه آنی پرداخت #0038*741* به حساب ایتام و فرزندان محسنین زیر پوشش پرداخت کنند.

امسال اکثر مراجع عظام تقلید، مبلغ زکات فطره را براساس قوت غالب گندم 6 هزار تومان و براساس برنج 15 هزار تومان تعیین کرده اند.

به گفته باغبانی،سال قبل گلستانی ها 9 میلیارد ریال فطریه خود را در اختیار این نهاد قرار دادند که در جهت ارایه خدمات بهتر به جامعه زیر پوشش هزینه شود.

استان گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد،حدود 110 هزارگلستانی زیرپوشش خدمات کمیته امداد هستند./ ایرنا

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه