دخترانی که حافظ یادگار حضرت زهرا (س) هستند

مادری چادر به سر کند ولی دخترش را با عفت و حیای فاطمی آشنا نکند یک درد است اما وقتی دختر مسلمان ایرانی با راهنمایی خانواده، مربی و کار فرهنگی مسئولین، پوشش چادر را انتخاب می کند اتفاقی زیبا رخ می دهد.

به گزارش زرین نامه؛ به مناسبت هفته عفاف و حجاب فردی تاثیرگذار در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یافتیم و همچنین کودکانی که تازه قدم به دوره نوجوانی گذاشتند و از ماجرای عفیف و محجبه شدن خود به ما گفتند:

gozareshhejab1

سمیرا شکی مسئول امر به معروف و نهی از منکر پایگاه مقاومت بسیج شهیده بنت الهدی روستای حکیم آباد درباره مدت زمان و زمینه هایی که به انجام این فرضیه الهی می پردازد، گفت: 3 سالی است که در روستا فعالیت خودم را آغاز کردم و در زمینه های حجاب، ضروریات زندگی، همسرداری و آثار مخرب ماهواره و بازی های رایانه ای برای خانم ها صحبت می کنم و هیچ سخنی را بدون مطالعه قبلی و اطمینان بر صحت آن از روحانیون محل و شهرستان عنوان نمی کنم.

وی اذعان داشت: با روحانی و بزرگان روستا درباره مسائل و مشکلات روستا نشست برگزار می کنیم، اگر مشکل اخلاقی یا مذهبی در روستا مشاهده کنم به روحانی اطلاع می دهم که بین نمازهای جماعت آن را برای مردم مطرح کند.

شکی درباره 3 نفر از دختران روستا که با تاثیرپذیری از توصیه هایش به حجاب کامل روی آوردند، گفت: فاطمه شکی 11 سالش بود که مادرش دوست داشت چادر بپوشد و با من موضوع را درمیان گذاشت و از آنجا که فاطمه مدرسه غیرانتفاعی هم می رفت کمی کار سخت تر می شد. با او صحبت هایی درباره اهمیت حجاب داشتم و خواستم در کلاس های قرآن برای بهره گیری از مفاهیم آن شرکت کند، تا اینکه بعد از گذر زمان خودش به نتیجه مطلوبی رسید و یک روز همراه مادرش رفتیم و یک چادر زیبا برایش خریدیم.

وی عنوان کرد: زینب رجنی دختر 12 ساله ی روستا گاهی چادر می پوشید ولی بیشتر با مانتو های کوتاه در روستا رفت و آمد می کرد ولی با تاثیر صحبت ها و لطف پروردگار حالا تنها چادری کلاسشان شده است و زهرا سوخته سرایی حجابش خوب بود ولی حالا با چادر کامل تر شده است.

شکی درباره خاطره ای که حین امر به معروف و نهی از منکر با او برخورد نامناسب شد، گفت: یکی از پسران روستا هر روز برای دختران مزاحمت ایجاد می کرد، یکباری به او گفتم دوست داری که با خواهرت اینگونه رفتار کنند، عصبانی شد و حرف مرا به خانواده اش انتقال داد و مادرش با ناراحتی آمد و به من گفت بار آخرت باشد به فرزندم این چنین می گویی.

کلامی از زبان فرشتگان آسمانی

gozareshhejab1

زینب رجنی یکی از دختران  12 ساله روستای حکیم آباد که در یک سال گذشته، پوشش چادر را برگزیده است، گفت: در کلاس قرآن، آیاتی را می خواندم که مرتبط با حجاب بود و همچنین متوجه شدم که درباره حجاب سوره نازل شده و این اهمیت آن را نشان می داد.

وی درباره اینکه حالا خودش را از نگاه نامحرم محفوظ داشته است، ادامه داد: وقتی مانتوی نامناسب می پوشیدم نگاه نامحرم به من زیاد بود ولی حالا با چادر، خودم را از نگاه آن ها حفظ می کنم و همچنین امانت دار یادگار حضرت فاطمه (س) هستم.

رجنی با بیان اینکه حرف زیبای مسئول امر به معروف و نهی از منکر پایگاه بسیج روستا بر او تاثیر گذاشته است، افزود: ایشان می گفتند حجاب مانند صدف می ماند که از مروارید درونش محافظت می کند و آن مروارید شما دختران هستید و بدانید که بی حجابی درخشش مروارید را کم می کند.

gozareshhejab1

زهرا سوخته سرایی به افزایش اعتماد به نفس خود با انتخاب پوشش چادر اشاره کرد و گفت: تاثیر کلام خانم شکی و مربی قرآنم سبب شد که به انتخاب درست دست پیدا کنم و حالا  هنگام حضور در اجتماع احساس امنیت و آرامش می کنم و این آرامش را ثمره انتخاب پوشش چادر می دانم.

وی درباره اینکه دوست صمیمی اش را به رعایت حجاب دعوت کرده است، افزود: به دوستم که بدون روسری و آستین کوتاه در خیابان حاضر می شد، تذکر داده ام و گفتم با این وضع جلب توجه می کنی و نگاه نامحرم را برای خود می خری، بهتر است چادر بپوشی یا حداقل لباس بلند و روسری سر کنی. به حرف هایم زیاد توجهی نکرد اما اگر دوباره او را با آن وضعیت ببینم باز هم تذکر می دهم و  از این کار خسته نمی شوم.

سوخته سرایی از تاثیرپذیری برنامه لاک جیغ تا خدا نیز گفت: داستان دختری که اول بی حجاب بود، عذاب وجدان داشت و نمی توانست تغییر کند و حالا که تغییر کرده بود و پوشش چادر را برگزیده بود، احساس امنیت می کرد و این سبب شد بیشتر به حجاب چادر علاقمند شوم.

gozareshhejab1

فاطمه شکی با بیان اینکه در کنار صحبت های مسئول امر به معروف و نهی از منکر روستا، رفتار مادرش تاثیر خوبی روی او گذاشته، بیان کرد: مادرم هر صبح که از خواب بیدار می شود می گوید خدایا کمک کن که هدیه حضرت فاطمه زهرا (س) را حفظ کنم، آن زمان که حجاب کاملی نداشتم با خودم فکر می کردم که اگر چادر نباشد چه می شود. یکباری هم مادرم در حرم امام علی (ع) وقتی چادرش را گم کرد رو به ضریح گفت یا امام کمک کن چادرم، آبرویم را پیدا کنم من بدون آن از اینجا بیرون نمی روم این چیزها من را بیشتر مشتاق انتخاب حجاب برتر می کرد.

وی درباره عقیده اش نسبت به حفظ چادر در گرمای تابستان، گفت: تحمل آتش جهنم خیلی سخت تر از تحمل گرمای تابستان است و افتخار می کنم که چادر حضرت زهرا (س) را به سر می کنم.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه