شرط شهیدِ علی آبادی برای همکاری با فیلمسازان معروف کشور+ تصاویر

طلبه شهید حجت الاسلام والمسلمین سید حسن حسینی از جوانان برومند و نخبه شهرستان علی آباد کتول بود که در حوزه خبرنگاری با روزنامه جمهوری اسلای و در زمینه فیلمسازی و نمایشنامه نویسی با هنرمندان کشوری فعالیت می کرد. اما برای آغاز هر نوع همکاری با افراد، برای آن ها یک شرط مهم و اساسی داشت...

به گزارش زرین نامه؛ شهید سیدحسن حسینی در سال 1344 در یک خانواده روحانی از روستای چلی سفلی بخش کمالان شهرستان علی آباد کتول چشم به جهان گشود. تحصیلات متوسطه را در قم گذراند و پس از اخذ دیپلم، برای تحصیل در رشته هنرهای زیبا وارد دانشگاه تهران گذاشت. 

سید حسن معتقد بود: هنرتاثیر زیادی در جامعه دارد و نقش آن در آینده بیشتر مشخص خواهد گذاشت. از این رو نوجوانان و جوانان هم سن و سال خودش را به این سمت سوق می داد و آن ها را به این مسئله تشویق و ترغیب می کرد.

این شهید بزرگوار از کودکی علاقه زیادی به خواندن قرآن کریم داشت و از آنجایی که در یک خانواده مذهبی و روحانی پرورش یافته بود، دوست داشت در کنار تحصیلات دانشگاهی، طلبه شود.

آغاز دوران جوانی سید حسن با تحولات بزرگی در درونش آغاز شده بود. وی در مقابل مخالفان اسلام و امام راحل همواره پاسخ های کوبنده می داد و حتی هنگامی که تعدادی از فیلمسازان، فیلم نامه نویسان و نمایشنامه نویسان معروف کشوری برای همکاری به سراغ وی آمدند، گفت: «تا موضعتان را نسبت به امام خمینی (ره) معین نکنید و ایشان را به عنوان مرجع تقلید و ولی امر مسلمین قبول نداشته باشید، با شما همکاری نمی کنم» 

seyadhasan6

حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی برادر بزرگتر شهید سید حسن می گوید: هیچ وقت نماز جماعت برادرم ترک نشد. زمانی هم که در قم درس طلبگی می خواند، نماز جماعتش را همواره در جوار قبر شهید مطهری اقامه می کرد و تمام چهارشنبه ها به جمکران می رفت.

وی می گوید: سید حسن بسیار قدردان بود و به طور عجیبی به پدر و مادرمان احترام می گذاشت. 

شهید سید حسن در کنار درس طلبگی و تحصیلات دانشگاهی، در حوزه هنری هم فعالیت داشت و نمایشنامه و فیلمنامه های مختلفی می نوشت که یکی از نماشنامه های معروفش «پای درد دل مش غلامعلی» بود که پس از شهادتش، توسط خانواده و همکارانش در جشنواره فیلم فجر ارایه داده شد و رتبه نخست این جشنواره را کسب کرد.

سیدحسن 28 ماه در جبهه های حق علیه باطل  غرب تا جنوب کشور به عنوان رزمنده و خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در حوزه ایثار و شهادت رزمندگان در جنگ تحمیلی خدمت کرد و سال 67 طی انجام ماموریتی که سپاه به وی داده بود، به درجه رفیع شهادت نائل شده و به دیدار معبود می شتابد.

این شهید هنرمند و خبرنگار وصیت نامه اش اینچنین آغاز کرده است: «بدانید که وصیت نامه نوشتن برایم آسان نیست، چون نه مال و منالی دارم که محاسبه کنم و وصیت کنم و نه روشنگر مسیری هستم که راه را مشخص کنم. هر آنچه که در وصیت نامه یاد آور شده ام، همان چیزی است که از مردم نیکو طینت آموخته ام.

Seyedhasan1

Seyedhasan1

Seyedhasan1

Seyedhasan1

Seyedhasan1

به گزارش زرین نامه؛ شرحی که از نظر گذارندید توسط حمیده سادات میرشمسی در دیدار گروه «چهل شب با چهل شهید» با خانواده معظم خبرنگار طلبه شهید حجت الاسلام والمسلمین سید‌‌‌‌‌ حسن حسینی گردآوری شده است. 

انتهای پیام/        

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه